Gå til innhold

Fallout 3 for PS3 underlegen 360utgaven!

SAS1984

Anbefalte innlegg

Multiplatform er ment for at utviklerne skal tjene mest mulig penger. Dette gjør de da ikke om de utvikler en versjon som er crap og en versjon som er god, eneste de oppnår er at folk blir forbannet, noen kjøper selvfølgelig spillet, andre derimot lar vær.

Hvis du skal tenke på utviklernes beste så er det faktisk å gi ut spillet så tidlig som mulig. Se bare på EA. Folk flest leser ikke anmeldelser og driter i om PS3 versjonen er dårligere enn 360 versjonen. Utviklerne taper mer penger på å utsette spill. Det finnes selvsagt unntak hvor forksjellene mellom konsollene er ekstreme, men da bør utvikler uansett vurdere å utsette den ene versjonen.

Om de hadde sikret et gjennomført produkt til alle enheter hadde de og tjent mer penger på det for kvaliteten er like god på begge enhetene, Call of Duty 4 som bevis igjen.Dette spillet ble utviklet spesielt for de 2 platformene fordi man var klar over problemet

Ja og all ære til Infinity Ward for det arbeidet.

GTA 4 ble utsatt fordi en versjon var ikke tilstrekkelig god nok for markedet.

Og det gjør altså at den svakeste hardwaren/utviklingsverktøyet bestemmer når spillet skal lanseres, noe som etter mitt syn blir helt feil.

Dette er multiplatformens bakside av medaljen, såre enkelt.

I sted sa du jo nettopp at det var en slik holdning vi måtte se mer av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om Tomb Raider Underworld heller ikke stiller med sitt sterkeste mannskap på ps3 blir jeg gretten.

Btw er det noen rykter om at det jobbes med patching som skal fikse på ps3 utgaven av fallout 3?

Tomb Raider kommer nesten garantert til å bli dårligere på PS3. 360 for jo en del ekstra materiale der også.

Lenke til kommentar
I sted sa du jo nettopp at det var en slik holdning vi måtte se mer av?

Feil, jeg sa man trenger mer av holdningen som Infinity viste med CoD 4 eller det som Rockstar viste med GTA 4.

Hvis du skal tenke på utviklernes beste så er det faktisk å gi ut spillet så tidlig som mulig. Se bare på EA. Folk flest leser ikke anmeldelser og driter i om PS3 versjonen er dårligere enn 360 versjonen. Utviklerne taper mer penger på å utsette spill. Det finnes selvsagt unntak hvor forksjellene mellom konsollene er ekstreme, men da bør utvikler uansett vurdere å utsette den ene versjonen.

EA har kjørt ut crappy versjoner av spill rettet mot et marked som ikke leser så mye anmeldelser, men dette er en taktikk du taper på i det lange løp, du ser nå hva EA er kjent som nå og hva de nå sliter med slags stempel.

Og det gjør altså at den svakeste hardwaren/utviklingsverktøyet bestemmer når spillet skal lanseres, noe som etter mitt syn blir helt feil.

Er jo ikke den svakeste hardwaren som bestemmer men den hardwaren som er mest problematisk å utvikle tilfredsstillende til. PS3 er jo langt fra svak på noen mulig måte men har en annen oppbygning enn X360 og PC, X360 er mer tilnærmet PC i oppbygningen. Og det er der utviklerne da må ta seg tid til å sørge for at spillet blir like godt portet fra PC -> X360 som det blir fra PC->PS3.

Lenke til kommentar
Nå er vel og X360 bygget mer som en PC slik sett og bruker løsninger som en PC i dag har, noe som gjør det lettere å porte fra PC til X360 og visa versa. PS3 derimot har en helt annen oppbygning enn de 2 og ettersom spillene ser ut til å være laget med PC i tankene og deretter portet til konsoll så sier det seg selv at X360 drar et lengere strå.

Hardware messig har Xbox360 heller lite til felles med en PC. In-order PPC CPU, eDRAM, skreddersydd GPU som ikke faller innenfor noen av PC DirectX spekifikasjonene. Cell CPU'en skiller seg enda mer ut, men i gjengjeld har PS3 en noe modifisert PC GPU og har ikke eDRAM.

Software messig har dog Micrsoft gjordt veien kortere mellom PC og Xbox360 med sine utvikler verktøy og dette har nok kanskje Bethesda dratt nytte av da spillet også blir lansert samtidig til PC. Xbox360 har nok da vært den ledene utviklings plattformen.

Lenke til kommentar
Feil, jeg sa man trenger mer av holdningen som Infinity viste med CoD 4 eller det som Rockstar viste med GTA 4

Nettopp. Så hvorfor skriver du om medaljens bakside rett etter du nevner at GTA4 ble utsatt pga den ene versjonen?

EA har kjørt ut crappy versjoner av spill rettet mot et marked som ikke leser så mye anmeldelser, men dette er en taktikk du taper på i det lange løp, du ser nå hva EA er kjent som nå og hva de nå sliter med slags stempel.

De fleste er ikke klar over at de har dette stempelet, og de som bruker det kjøper likevel spillene deres. Så da ser jeg ikke at de har tapt noe som helst.

Er jo ikke den svakeste hardwaren som bestemmer men den hardwaren som er mest problematisk å utvikle tilfredsstillende til.

PS3 er jo langt fra svak på noen mulig måte men har en annen oppbygning enn X360 og PC, X360 er mer tilnærmet PC i oppbygningen. Og det er der utviklerne da må ta seg tid til å sørge for at spillet blir like godt portet fra PC -> X360 som det blir fra PC->PS3.

Jeg mente ikke svakest i forhold til hva den kan prestere, men i forhold til hvor lang tid det tar for utviklerne å ferdigstille produktet sitt. Var derfor jeg skrev "hardware/utviklingsvertøy".

Lenke til kommentar
Om Tomb Raider Underworld heller ikke stiller med sitt sterkeste mannskap på ps3 blir jeg gretten.

Btw er det noen rykter om at det jobbes med patching som skal fikse på ps3 utgaven av fallout 3?

Tomb Raider kommer nesten garantert til å bli dårligere på PS3. 360 for jo en del ekstra materiale der også.

Om det viser seg og stemme blir det jo tilnærmet tragikomisk, Tomb Raider startet sitt liv som et Play Station-spill, og i mine øyne vil det alltid høre hjemme der - om nå PS3 utgaven viser seg å være den svakeste utgaven, vel, da ...

Har du forresten en kilde på det med ekstra materiell? Er litt interessert i å se hva det er for noe.

Lenke til kommentar

ganske utrolig dette. fallout 3 er vistnok elendig på ps3. selv om at anmelderen har sagt at han ikke så noe til det som ble nevnt av andre anmeldere. nei, skal dere ha fallout 3 best mulig, kjøp pc utgaven.

det nye tomb raider spillet er også uspillbart etter det jeg forstår.. nei skjerp dere, mer usaklig spekulasjon er det lenge siden vi har hatt.

Lenke til kommentar
ganske utrolig dette. fallout 3 er vistnok elendig på ps3. selv om at anmelderen har sagt at han ikke så noe til det som ble nevnt av andre anmeldere. nei, skal dere ha fallout 3 best mulig, kjøp pc utgaven.

det nye tomb raider spillet er også uspillbart etter det jeg forstår.. nei skjerp dere, mer usaklig spekulasjon er det lenge siden vi har hatt.

Selv jeg valgte Fallout 3 til 360 isteden for til min gamerpc "sjekk profil for bevis :p", fordi RPG-spill for meg skal spilles på konsoll, bare min synsing ;)

Lenke til kommentar

Om det viser seg og stemme blir det jo tilnærmet tragikomisk, Tomb Raider startet sitt liv som et Play Station-spill, og i mine øyne vil det alltid høre hjemme der - om nå PS3 utgaven viser seg å være den svakeste utgaven, vel, da ...

Har du forresten en kilde på det med ekstra materiell? Er litt interessert i å se hva det er for noe.

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=537870

to nye kapitler med rundt seks timers spilletid vil bli gjort tilgjengelig via Xbox Live.

Tomb Raider er ikke mye til ps serie lenger. Anniversary kom jo ikke ut til PS3 en gang. Ikke Legend heller men jeg husker ikke helt om PS3 var ute da.

Lenke til kommentar
Er det noen PSN demo av Tomb Raider forresten? 360 demoen kom ut i går. Hvis ikke, også et tegn på at PS3 versjonen henger litt etter.

TORSDAGER.

Seriøst? Kommer det bare nye ting på faste dager? Er jo rimelig kjipt hvis en demo egentlig er klar på en fredag. Tror ikke det kommer noen Tomb Raider demo på PS3 forresten, leste at det ikke var avklart om det skulle komme demo av spillet i det hele tatt.

Talking to gaming news site Videogamer, Crystal Dynamics creative director Eric Lindstrom said that the final word hasn't yet been given on the possibility of a PS3 demo.

"I'm not entirely sure." said Lindstrom. "I've been talking to brand, and I don't think there's a final answer on that yet."

Hopefully, Crystal Dynamics will indeed release a PS3 demo for Tomb Raider: Underground, but I really doubt it'll happen. Keep checking back here for more updates.

http://www.qj.net/Crystal-Dynamics-No-fina...g/49/aid/125307

Lenke til kommentar
Seriøst? Kommer det bare nye ting på faste dager? Er jo rimelig kjipt hvis en demo egentlig er klar på en fredag.

alt folk skal klage på.. herre.. er jo kjempegreier, føler jeg har bursdag hver torsdag :p

Har spillt 8timer fallout3 på pc nå... på tide å teste på ps3 for å se hvor stor forskjellen er :)

Lenke til kommentar
Seriøst? Kommer det bare nye ting på faste dager? Er jo rimelig kjipt hvis en demo egentlig er klar på en fredag.

alt folk skal klage på.. herre.. er jo kjempegreier, føler jeg har bursdag hver torsdag :p

Har spillt 8timer fallout3 på pc nå... på tide å teste på ps3 for å se hvor stor forskjellen er :)

Gi rapport. Tenker å kjøpe PS3 versjonen men ble litt skremt av at Game reviews ymse steder sier den er "inferior" :dontgetit:

Lenke til kommentar
"Both the Xbox 360 and PlayStation 3 versions look great, even if they do suffer from occasional framerate issues that cause the game to stutter. The difference in looks between the two console versions is small compared to the leap that comes with a top of the line PC."

IGN-anmeldelse

9.6

Ser ikkje ut til at IGN på nokon måte er samde i Gamespot si vurdering av forskjellane på dei to. Eg reknar med at dette vert et kjøp.

Lenke til kommentar

Gamer.no ga jo også PS3-versjonen 9/10. Gamespot sin anmeldelse er den eneste anmeldelsen jeg har lest til nå som nevner det med ansikter og armer som plutselig forsvinner.

Synd med den feilen med at spillet fryser når venner logger seg på PSN, men det kommer det vel en fiks for ganske fort vil jeg tro.

head-to-head-fallout-3-20081027050947508.jpg

head-to-head-fallout-3-20081027050940430.jpg

head-to-head-fallout-3-20081027050933305.jpg

:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...