Gå til innhold

Fallout 3 for PS3 underlegen 360utgaven!


SAS1984

Anbefalte innlegg

Vuderte faktisk å plukke opp Fallout 3 til PS3en min, grunnet ønske om å øke spill biblioteket mitt til PS3 (Da i hovedsak tidligere innkjøp av multiplatforms spill har gått i favør av 360en), men etter å ha lest anmeldelsen på Gamespot.com, hvor de gir Fallout 3 karakteren 8.5 (Great) til PS3 og 9.0 (Editors choice) for 360 utgaven, ble jeg en smule skeptisk.

 

"It's a shame, in light of these impressive design elements, that the PlayStation 3 version is shockingly inferior to the others from a technical perspective. Although the Xbox 360 and PC versions display the occasional visual oddity and bland texture, these nitpicks are easy to overlook. Sadly, the jagged edges, washed-out lighting, and slightly diminished draw distance of the PS3 release aren't so easy to dismiss. We also experienced a number of visual bugs on the PS3. Character faces disappeared several times, leaving only eyeballs and hair; limbs on robots went missing; some character models had an odd outline around them as if they were cel-shaded; and the day-to-night transition may cause odd streaks on the screen as you move the camera around. This version doesn't even offer trophies, whereas the Xbox 360 and PC versions offer Xbox Live/Windows Live achievements."

 

Er spillet virkelig så teknisk mye dårligere på PS3, enn hva det er for Xbox360? Slik det fremstilles her, så er PS3 utgaven SJOKKERENDE dårligere enn både PC og Xbox360 utgaven.

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og ellers? Noe nytt?

 

At multiplattformspill er dårligst på PS3, er noe samtlige her er klare over. Så at det er tilfelle med Fallout 3 også, er ikke overraskende.

 

Derfor er det greit for de som har alle konsoller, kan velge spillet på konsollen som er best, mens de som kun har PS3 kjøper det der og bryr seg ikke det drøyt om grafikken er hakket bedre på X360 eller om det har enkelte grafiske feil, og istedet koser seg med spillet de har kjøpt.

Lenke til kommentar

Synes multiplatform spill til PS3 bare blir værre å værre jeg! Min "hovedkonsoll" er PS3 men ser ut som det er bare "tull" å kjøpe multiplatform spill til den fremmover da dem 90% av tiden har dårligere ytelse eller mangler som X360 versjonen har.

 

PS3 synker hele tiden i mine øyne...og om dere ser på signaturen min så har jeg klart favorisert PS3...

Lenke til kommentar
Og ellers? Noe nytt?

 

At multiplattformspill er dårligst på PS3, er noe samtlige her er klare over. Så at det er tilfelle med Fallout 3 også, er ikke overraskende.

 

Derfor er det greit for de som har alle konsoller, kan velge spillet på konsollen som er best, mens de som kun har PS3 kjøper det der og bryr seg ikke det drøyt om grafikken er hakket bedre på X360 eller om det har enkelte grafiske feil, og istedet koser seg med spillet de har kjøpt.

 

 

Så det du sier, er at vi i utgangspunktet skal anta at PS3 utgaven av et multiplatform spill er undelegen til det motsatte er bevist??

 

Det er både tåpelig, feil og uakseptabelt.

 

Nå har PS3en faktisk glimtet til men en del "likeverdige" multiplatform spill, som er på høyde med 360 utgaven på mer eller mindre alle måter.

 

Så derfor fremstår vel dette mer som en "DÅRLIG" utvikling/port, fremfor en grunnleggende aksept.

 

Ja, vi har sett et par fullstendig HORRIBLE PS3- multiplatform spill, men det vil ikke i utgangspunktet si at alle er dårligere. Gode eksempler på "gode" multiplatform spill er "COD4, GTA4, Burnout Paradise etc+++"...

 

Så ja, jeg synest det er synd at PS3en, ca. 2 år etter release skal slippe slike "porter/utgaver" som er såpass underlegen som Gamespot skal ha det til nå.

Lenke til kommentar
Så det du sier, er at vi i utgangspunktet skal anta at PS3 utgaven av et multiplatform spill er undelegen til det motsatte er bevist??

Basert på erfaring, ja.

 

Ja, vi har sett et par fullstendig HORRIBLE PS3- multiplatform spill, men det vil ikke i utgangspunktet si at alle er dårligere. Gode eksempler på "gode" multiplatform spill er "COD4, GTA4, Burnout Paradise etc+++"...

Men disse er mer unntakene som bekrefter regelen. Og er vel heller ikke mange spill som er bedre på PS3 enn 360.

 

Så ja, jeg synest det er synd at PS3en, ca. 2 år etter release skal slippe slike "porter/utgaver" som er såpass underlegen som Gamespot skal ha det til nå.

Kunne ikke vært mer enig. Men sånn er det nå bare.

Lenke til kommentar

Nå er vel og X360 bygget mer som en PC slik sett og bruker løsninger som en PC i dag har, noe som gjør det lettere å porte fra PC til X360 og visa versa. PS3 derimot har en helt annen oppbygning enn de 2 og ettersom spillene ser ut til å være laget med PC i tankene og deretter portet til konsoll så sier det seg selv at X360 drar et lengere strå.

 

PS3 har slitt lenge med multiplatforms styret men det ble jo utarbeidet en god løsning på f.eks Call of Duty 4 der PS3 versjonen ble utarbeide som et eget spill nærmest noe som gjorde at det bli helt likt X360 versjonen. Vet ikke om er det kostnader som gjør at dette ikke blir gjort oftere, men med tanke på at de 2 enhetene X360 og PS3 er så forskjellig så burde utviklerne tenke mer den veien når spillene skal gå multiplatform, er irriterende for dem som sitter med kun PS3 å få et produkt som er dårligere enn X360 eiernes produkt kun fordi utviklerne tenker 90% profitt og 10% kaffepause.

Lenke til kommentar

Er vel som noen andre sier, de velger å spare penger og porter heller over.

 

Men for min del har det ikke noe å si, dog synes det er synd på ps3 eiere at de må leve med at normen er at multiplatform er bedre på 360 i de fleste tilfeller.

 

Uansett så tror jeg at alle vil kose seg med Fallout 3 uansett hva de kjøper det til.

Lenke til kommentar

Dead Space ser ut som å være en meget god port. Ingen forskjeller der etter det jeg forstår.

 

Samme med Bioshock.

 

Gamer.no nevnte ikke noe om at ps3 versjonen var underlegen pc versjon de også testet.

 

Far Cry 2 er like bra på ps3 som på xbox 360.

 

Sportspillene til EA er blitt like bra på ps3 som på xbox 360 i det siste.

 

Mange spill blir også utviklet med ps3 som lead plattform.

 

Så om man ser tilbake ett år, og tar en ny titt på status i dag, så må man være sandblåst for å ikke se at situasjonen er blitt MEGET MEGET mye bedre. De små forskjellene vi har per i dag på multiplattform er såvidt verdt å nevne.

Lenke til kommentar

Ikke sjokkert, multiplattformspill burde vært avskaffet for lengst. At Xbox360 ikke sliter er ikke så rart da PS3 har totalt annen arkitektur. Xbox360 er nærmest som en liten PC og er enkelt å utvikle for noe PS3 ikke er.

 

Skjønner at utviklere vil at flest mulig skal spille spillene, men da får dem bruke mer tid på PS3 utgavene enn de gjør nå. Syns Sony skulle tatt fram katana sverdet og sagt fuck off u die mister ! til alle multiplattform spill og heller fokusert på kun rene ps3 titler.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Ikke sjokkert, multiplattformspill burde vært avskaffet for lengst. At Xbox360 ikke sliter er ikke så rart da PS3 har totalt annen arkitektur. Xbox360 er nærmest som en liten PC og er enkelt å utvikle for noe PS3 ikke er.

 

Skjønner at utviklere vil at flest mulig skal spille spillene, men da får dem bruke mer tid på PS3 utgavene enn de gjør nå. Syns Sony skulle tatt fram katana sverdet og sagt fuck off u die mister ! til alle multiplattform spill og heller fokusert på kun rene ps3 titler.

 

Kan være enig i deg der altså, jeg vil og att det skal komme mer spill som er alene rettet mot en konsoll, men der stiller Sony best i 2009 og utover med Little Big Planet 2, Killzone 2, Uncharted 2, Heavy Rain og sikkert noen til som jeg ikke har nevnt enda.

 

Men mangen multiplattforms blir jo jævla flotte og gode spill, som for eks Dead Space, GTA IV, COD4 og andre ;)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Ikke sjokkert, multiplattformspill burde vært avskaffet for lengst. At Xbox360 ikke sliter er ikke så rart da PS3 har totalt annen arkitektur. Xbox360 er nærmest som en liten PC og er enkelt å utvikle for noe PS3 ikke er.

 

Skjønner at utviklere vil at flest mulig skal spille spillene, men da får dem bruke mer tid på PS3 utgavene enn de gjør nå. Syns Sony skulle tatt fram katana sverdet og sagt fuck off u die mister ! til alle multiplattform spill og heller fokusert på kun rene ps3 titler.

 

Den tankegangen der er jo helt på bærtur, godt over halvparten av spillene som er ute til "Next-Gen" er multiplattform, å kutte ut disse ville gi et enormt tap som ville ført til PS3-ens død. Det er flere spill som viser at det går fint å utvikle til begge plattformene, med et godt resultat - disse har fått det til, er det ikke derfor rimelig å tro at de som ikke for det til, gjør noe galt? Innlegget ditt strider forøvrig mot et tidligere innlegg du har skrevet, hvor du påstår at det hittil har vært umulig å se forskjell på multiplattform, mens nå er du "Ikke sjokkert"?

 

--

 

Det sagt så syns jeg det er synd at trenden fortsetter, nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke har 360-en lenger. Byttelånte konsoll med en kompis for en stund siden, 360 mot PS3. Når tiden var kommet til at vi skulle bytte tilbake spurte han om vi skulle "bytte for godt", noe jeg da avslo, fordi jeg trodde multikonsollspill etterhvert ville være så og si identiske.

Nå har jeg heldigvis bestilt Fallout 3 for PC, siden jeg føler at RPG-spill hører hjemme på PC, men veldig synd for de som har kjøpt det på PS3.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Å ikke ha multiplatform og kun gjøre på egene titler er noe Nintendo har fint bevist ikke er godt for salgstallene til enheten, noe som skjedde på Gamecube i store deler. Så selv om PS3 kanskje har et sterkt merkenavn så blir de å ramle rimelig langt ned om de skulle kjørt på kun inhouse titler.

 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor utviklerne ikke kan sette av litt tid til å finpusse PS3 versjonen når det er bevist at det er vanskeligere å porte til PS3. Det er jo og bevist med andre spill at litt ekstra arbeid med en PS3 versjon eller en "egen" utviklet PS3 versjon er det beste valget. Forferdelig surt for PS3 eiere med kun PS3 å få et halvferdig produkt grunnet late utviklere.

Lenke til kommentar
Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor utviklerne ikke kan sette av litt tid til å finpusse PS3 versjonen når det er bevist at det er vanskeligere å porte til PS3.

 

Med mindre 360 versjonen da også blir utsatt (noe som i såfall blir feil) vil jo Sony tape penger på dette ettersom flere da går for nettopp 360 versjonen.

Lenke til kommentar
Ikke sjokkert, multiplattformspill burde vært avskaffet for lengst. At Xbox360 ikke sliter er ikke så rart da PS3 har totalt annen arkitektur. Xbox360 er nærmest som en liten PC og er enkelt å utvikle for noe PS3 ikke er.

 

Skjønner at utviklere vil at flest mulig skal spille spillene, men da får dem bruke mer tid på PS3 utgavene enn de gjør nå. Syns Sony skulle tatt fram katana sverdet og sagt fuck off u die mister ! til alle multiplattform spill og heller fokusert på kun rene ps3 titler.

 

Kan være enig i deg der altså, jeg vil og att det skal komme mer spill som er alene rettet mot en konsoll, men der stiller Sony best i 2009 og utover med Little Big Planet 2, Killzone 2, Uncharted 2, Heavy Rain og sikkert noen til som jeg ikke har nevnt enda.

 

Men mangen multiplattforms blir jo jævla flotte og gode spill, som for eks Dead Space, GTA IV, COD4 og andre ;)

 

Ja enkelte titler er faktisk bra, men når mange er dårligere kontra andre konsoller blir det for dumt. Da må dem heller drite i å lansere spillet.

Spill som SKATE sluttet jeg å spille tilslutt, hatet mangel på Anti Aliasing og hakking av og til. At Sony ville tapt mye på det, tja kanskje i starten men ikke i lengden da flesteparten ikke kjøper disse multiplattform spillene.

Lenke til kommentar
Vuderte faktisk å plukke opp Fallout 3 til PS3en min, grunnet ønske om å øke spill biblioteket mitt til PS3 (Da i hovedsak tidligere innkjøp av multiplatforms spill har gått i favør av 360en), men etter å ha lest anmeldelsen på Gamespot.com, hvor de gir Fallout 3 karakteren 8.5 (Great) til PS3 og 9.0 (Editors choice) for 360 utgaven, ble jeg en smule skeptisk.

 

"It's a shame, in light of these impressive design elements, that the PlayStation 3 version is shockingly inferior to the others from a technical perspective. Although the Xbox 360 and PC versions display the occasional visual oddity and bland texture, these nitpicks are easy to overlook. Sadly, the jagged edges, washed-out lighting, and slightly diminished draw distance of the PS3 release aren't so easy to dismiss. We also experienced a number of visual bugs on the PS3. Character faces disappeared several times, leaving only eyeballs and hair; limbs on robots went missing; some character models had an odd outline around them as if they were cel-shaded; and the day-to-night transition may cause odd streaks on the screen as you move the camera around. This version doesn't even offer trophies, whereas the Xbox 360 and PC versions offer Xbox Live/Windows Live achievements."

 

Er spillet virkelig så teknisk mye dårligere på PS3, enn hva det er for Xbox360? Slik det fremstilles her, så er PS3 utgaven SJOKKERENDE dårligere enn både PC og Xbox360 utgaven.

 

 

DU trenger ikke å være redd. Qouter anmeldereren av fallout 3 her på gamer.no

 

Hvordan var pc versjonen i forhold til ps3 versjonen? Følte du at du gikk glipp av noe? Var frameraten plagsom lav.

Jeg ville vel valgt PC-versjonen av de to, men nei, jeg føler ikke at jeg glipp av noe som helst. Det er nok mest en smakssak. Men nå opplevde ikke jeg ustabilitetene det blir rapportert om.

 

Også verdt å merke seg at Xbox 360-versjonen sies å være merkbart bedre enn PS3-versjonen. Men jeg har som sagt ikke fått anledning til å teste den selv enda.

Lenke til kommentar
Når det er sagt så skjønner jeg ikke hvorfor utviklerne ikke kan sette av litt tid til å finpusse PS3 versjonen når det er bevist at det er vanskeligere å porte til PS3.

 

Med mindre 360 versjonen da også blir utsatt (noe som i såfall blir feil) vil jo Sony tape penger på dette ettersom flere da går for nettopp 360 versjonen.

 

Da er det klart at begge spillene skal være klar til utgivelse samtidig, GTA 4 ble jo utsatt til begge enhetene bevist for at de skulle komme samtidig til begge enhetene. Det er slik holdning man trenger å se mer av.

 

Skal man gå multiplatform må man og være villig til å levere et kvalitetstestet produkt på samtlige enheter spillet skal gies ut på.

Lenke til kommentar
Da er det klart at begge spillene skal være klar til utgivelse samtidig, GTA 4 ble jo utsatt til begge enhetene bevist for at de skulle komme samtidig til begge enhetene. Det er slik holdning man trenger å se mer av.

 

Tull og tøys. Har jeg kjøpt en konsoll forventer jeg å få spillet når det er ferdigstilt til den. Ikke månedsvis eller årevis etter fordi spillet skal optimaliseres til en annen konsoll. Skulle likt å se trynet på Age of Conan eierne eller et annet MMORPG spill om det ikke kom ut før 360 versjonen var ferdiggjort. Eller at Fifa 09 ikke kom ut før til neste år fordi utviklingen til PS2 versjonen tok lengre tid enn antatt.

Lenke til kommentar

Age of Conan var laget med PC i tankene først og fremst noe som det var lagt opp til i lang tid og. Funcom er og et PC utvikler firma i første omgang samt MMORPG er litt mer spesiell enn tradisjonelle spill.

 

Multiplatform er ment for at utviklerne skal tjene mest mulig penger. Dette gjør de da ikke om de utvikler en versjon som er crap og en versjon som er god, eneste de oppnår er at folk blir forbannet, noen kjøper selvfølgelig spillet, andre derimot lar vær. Om de hadde sikret et gjennomført produkt til alle enheter hadde de og tjent mer penger på det for kvaliteten er like god på begge enhetene, Call of Duty 4 som bevis igjen. Dette spillet ble utviklet spesielt for de 2 platformene fordi man var klar over problemet, GTA 4 ble utsatt fordi en versjon var ikke tilstrekkelig god nok for markedet.

 

Dette er multiplatformens bakside av medaljen, såre enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...