Gå til innhold

Grei kamera/sms mobil

Anbefalte innlegg

Min hittil så trofaste Nokia 6233 har den siste uka hatt problemer med å motta alle meldingene jeg får, samt å sende meldinger. Noen kommer fram, andre ikke. Er derfor på jakt etter ny mobil, så sant problemet ikke stanser i løpet av et par dager.

I motsetning til de fleste andre er jeg IKKE ute etter en bra musikkmobil, eller allverdens fancy greier som super3g, wifi, gps osv. Jeg bruker mobilen til å ringe, sende meldinger og til å ta bilder når et bra motiv dukker opp - impulsfotografier med andre ord. Det er derfor viktig for meg at telefonen er god å skrive på, og at kameraet er mer enn bare "ok".

Nokia er foretrukket pga. gamle vaner, og pga VGA-kvalitet på filmopptak. Å ta film med mobilen er ikke "såå" viktig, men langt viktigere enn 3g og musikkavspiller.

Ønsker å holde meg rundt 2000, ikke mye over i alle fall.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke abonnement, 3 megapiksler som minimumskamera, autofokus, VGA-oppløsning på opptak (og et minimum av batteritid): http://tinyurl.com/5lsnzu

Aller mobilene i denne klassen gir deg funksjonalitet som du ikke etterlyser, så det er ikke til å komme unna. Det er da syv telefoner som passer dine krav. Jeg holder en knapp på LG KU990, så lenge du kan gå et par hundrelapper over budsjett. Den har bra kamera og stor og god skjerm. Hvis du trives med touchskjerm er nok dette et bra valg.

Hvis du vil fortsette med Nokia, så ville jeg ha vurdert 5610. Men KU990 er nok et vesentlig bedre kjøp, se spesielt denne artikkelen: http://www.amobil.no/artikler/ku990_stuper_i_pris/57360, og les testen: http://www.amobil.no/artikler/lg_ku990/46181

Lenke til kommentar

Jeg har siklet litt på LG KU990'n, men jeg er litt skeptisk til hvor god den er å skrive på. Må vel kanskje ta en tur til byen og se om noen sjapper har den så jeg kan prøve den. Noen som vil dele sine erfaringer med overgangen til tuchscreen for å skrive meldinger?

Om ikke annet så ser 5610 spennende ut. Musikktelefon, åkei, så lenge kameraet er greit ++ og tastaturet godt så er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke touchskjerm på min telefon til daglig, men har forsøkt det flere ganger, og synes de fleste løsninger fungerer helt greit. Men det er likevel umulig å få noe forumsvar på dette spørsmålet etter min mening. Noen elsker det, mens andre hater det, så der tror jeg du kommer med den beste anbefalingen selv; test det ut i butikk.

Om Nokiaen, så er det vel ikke noe negativt i seg selv at det er en musikktelefon. Som nevnt tidligere, så får du nesten alltid med funksjoner på kjøpet som du ikke trenger (med unntak av de enkleste og billigste modellene til ringing og sms - men der mangler kameraet). Batteritiden er ikke direkte imponerende, men den duger. Poenget i forhold til dine behov er jo at med LGen får du for et par hundrelapper ekstra vesentlig bedre kamera og skjerm, samt noe forbedret batteritid. Du får forsåvidt også med en del mer teknologi, men det var ikke viktig for deg. Så lenge du trives med touchskjerm, så tror jeg at du vil være knallfornøyd med det kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...