Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei, jeg skulle oppdatere biosen på min Maximus 2 Forumla. Men den faila, trudde det ikke hadde noe å si. så jeg rebootet og nå snartet den ikke? hva skal jeg gjøre? Bruke asus sin bios update thing fra Vista. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Popp inn driver plata og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Ingen verdens ting, bare slår seg av og på igjen. Som han ellers gjør uten disken! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Uten disken? Ingen grunn til at den skal slå seg av og på uten disken. Se i manualen etter BIOS Flashback Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 har resetet cmos nå, men ingen ting like vel. Det er bare viftene som går. Ikke noe skjermbilde eller noe sånt. Og han slår seg av og på hele tiden. Vet ikke hv jeg skla gjøre!! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Prøv hva som står i manualen. Om dette ikke fungerer sender du en mail til butikk og returnerer kortet. Andre triks er å bruke kun en enkelt minnebrikke og koble vekk unødvendige enheter. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Sukk, noe garanti på det da? Sikkelig ille at når jeg laster ned en bios fra asus og bruker deres updaterings program at den ikke virker i det heletatt... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Går sikkert greit, bare å snakke med butikken. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Never use ASUS Update, but always use EZ Flash 2 to upgrade BIOS! ASUS Forum. http://vip.asus.com/forum/default.aspx?SLanguage=en-us Det står skrevet noe om bios oppdateringer inne på forumet, det er nok for at det er mange som har fått ødelagt hovedkortet sitt. Det kan ta litt tid å oppdatere bios'en derfor er det viktig å vente til den er ferdig. Slå av virusprogram og spywareprogram. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Feilflashet BIOS går ikke på garanti. Isåfall er det bare snillhet fra butikken hvis de tar kortet i retur Noen nyere BIOSer på laptoper har en mulighet for å kunne repareres med noe som heter Crisis recovery disk; dette gjelder iallefall Phoenix BIOSer. Jeg vet ikke hvilken BIOS hovedkortet ditt har eller om dette er mulig på ditt kort, men det er verdt et forsøk. Prøv google. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Det står at jeg skal ha det også. Men pcen tar bare å resete seg selv etter 5 sekunder. ser ut til å starte opp rebooten fra cden/usben men slår seg av etter det. Det skal JO ikke være noe feil med Bios Updaten til ASUS så det er jo deres feil vis de legger ut en uskikker update. Har 2 bios også men ingen ting skjer ikke engang lcd displayet som skal signalisere at pcen er igang starter, bare står power-off. Har pakket den sammen nå skal ringe til komplett imorgen, enten må jeg kjøpe ny (får håpe ikke siden det egentlig ikke er min feil, og den er bare 3 uker gammel) ellers må jeg nok kjøpe et nytt et. Gidder ikke asus igjen, noen andre dere anbefale? har Ati skjermkort. Reg: Ja ser nå at man aldri skal oppdaterete det i 64bit, men igjen står ikke en ting om det på dvden eller programmet!!! jævli dårlig må jeg si, skal ikke betale for dette. Vis ikke komplett tar det klager jeg til Asus! Ikke noe info om dette, har leita igjennom hele manualen etter noe om 64bit. Men nei, nei fy asus. Det her er for dårlig! Endret 28. oktober 2008 av ritualz123 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 ASUS er KJENT for sine skramle BIOSer som de slenger opp på sidene sine, gikk heldigvis greit med Strikeren min, men det lønner seg å velge nest siste BIOS om den er fersk den som ligger på ASUS sine sider, ferske ASUS BIOSer er IKKE til å stole på. ABIT derimot, uansett min Striker (Sendt i retur nå så jeg kan ikke eksperimentere) funket kun i 5 sekunder etter BIOS update til jeg nullstillte CMOS. Vet ikke om det hjelper men, med plata til HKet så skal du kunne få liv i den, ifølge ASUS sin teori det da. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Prøvd cd-en og en USb penn. Men han vil ikke starte opp noe som helst. Bare restarter. Leste om en person som hadde samme problemet nå nettopp, han sendte den inn også. Så får håpe jeg får igjen det på garantien. Burde jeg siden ikke jeg er direkte skyld i det som har skjedd, update imorgen når jeg får snakket med dem. Pakken ligger klar til sending imorgen. Gidder ikke å ha et ødelagt kort i datan. Men har ikke noe data til å spille på eller noe sånt til jeg får svar/nytt Hk fra komplett, noen som vet hvor lang tid det tar eller? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Prøvd cd-en og en USb penn. Men han vil ikke starte opp noe som helst. Bare restarter. Leste om en person som hadde samme problemet nå nettopp, han sendte den inn også. Så får håpe jeg får igjen det på garantien. Burde jeg siden ikke jeg er direkte skyld i det som har skjedd, update imorgen når jeg får snakket med dem. Pakken ligger klar til sending imorgen. Gidder ikke å ha et ødelagt kort i datan. Men har ikke noe data til å spille på eller noe sånt til jeg får svar/nytt Hk fra komplett, noen som vet hvor lang tid det tar eller? Vell du kan ta en spansk en... Si at HK'et plutselig sluttet å funke, de trenger jo ikke å vite hvordan eller at du flashet det... Slikt skjer og de må jo tross alt bevise at det var deg... Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Jo gjorde det på det gamle kortet også en kompis hjalp til og brakk en av pinnene Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Ja, snakket med de i dag. Sa at pcen slo seg av etter 5 sekunder, og mente det var Hovedkortet Så jeg begynte å skrive på det der komplett innleverings arket. Men han sa det vil ta 4 uker, er dette sant? noen andre som har erfaring med komplett sin reprasjonstid? Blir kjipt å sitte med en drit laptop helt til hovedkortet kommer igjen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ikke hatt defekt HK, men jeg har sendt inn en delvis defekt Maxtor 300Gb harddisk (Den klikket som en bestefar klokke) og ett skjermkort. Disse to ble alle unnagjort på noen dager etter at det hadde ankommet... Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ja, snakket med de i dag. Sa at pcen slo seg av etter 5 sekunder, og mente det var Hovedkortet Så jeg begynte å skrive på det der komplett innleverings arket. Men han sa det vil ta 4 uker, er dette sant? noen andre som har erfaring med komplett sin reprasjonstid? Blir kjipt å sitte med en drit laptop helt til hovedkortet kommer igjen. Jeg har erfaring med komplett.no og LANG ventetid. Tok meg 6 uker i sommer når pc'n var til reparasjon. I tillegg fant dem ikke feilen og måtte sende den inn på nytt. Denne gang ventet jeg 3 uker etter å ha mast på dem.. Hele sommer'n uten pc.. Jippiii. :mad: (Kona var glad da det ikke ble noe cod 4-spilling :!: ) Lykke til.. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det hele avhenger vell av hvor enkelt det er å finne feilen, i mine tilfeller er det ofte ganske innlysende siden jeg har gjort nesten all feilsøkingen og prøvd det meste selv. Skjermkortet fikk med notisen at det ikke funket i 3D Modus, og det er enkelt å teste, disken gav fra seg lyder som sa at den var død med en gang... Lenke til kommentar
Rikken1969 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det hele avhenger vell av hvor enkelt det er å finne feilen, i mine tilfeller er det ofte ganske innlysende siden jeg har gjort nesten all feilsøkingen og prøvd det meste selv.Skjermkortet fikk med notisen at det ikke funket i 3D Modus, og det er enkelt å teste, disken gav fra seg lyder som sa at den var død med en gang... Skulle vel tro det.. Jeg sendte med en nøye beskrivese av feilene og samtidig hadde skjermkortet røket før, 3 ganger, så jeg kjente igjen symptonene.. Hjalp ikke det spor. Ok, komplett hadde sommerferie, men det å skifte er skjermkort er gjort på 1-2-3.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå