huldal Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Det finns et hav av barneforsikringer... har hatt en med ace europe et par år nå, har vurdert og skifte over til Vesta barne extra, men den er jo mye dyrere.... Kanskje det er like greit og ikke ha forsikring på barna i det hele tatt??? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg synes det er grunn til å vudere om man trenger en slik forsikring. Verdien av den er omdiskutert. http://www.dinside.no/okonomi/bankfinans/f.../art780384.html Lenke til kommentar
Xell Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Man burde i alle fall være svært bevisst på hva det er man oppnår med forsikringen. Jeg har intrykk av at mange barneforsikringer ikke dekker når det faktisk trengs. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Uansett så er det overformynderiet som vil forvalte en eventuell utbetaling. Dette er noe de fleste selskaper unnlater å opplyse så høyt om. Kanskje det lønner seg bedre å investere i en helårsreiseforsikring for hele familien der ulykkeforsikring er inkludert? Kjøp da en som ikke setter krav til overnatting. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Seriøst? Vil folk la være å forsikre ungene sine? Da dropper jeg heller kasko på bilen hvis jeg må velge! Har selv ikke unger, så det er ikke aktuelt for meg enda. Uansett, så er ikke dette en forsikring jeg skal spare penger på når det blir aktuellt! At dekningene er forskjellige kan sikkert stemme, men her er det bare å plukke på øverste hylle, selv om det koster en hundrings ekstra i måneden! Lenke til kommentar
huldal Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Prisforskjelen er enorm på barneforsikringer.... Har alle mine forsikringer hos Vesta bortsett fra barneforsikring som jeg har hos Ace europe.... Vesta er omtreng dobbel så dyr uten at jeg kan finne noen vesentlig stor forskjel på innhold. Ace gir "dagpenger" hvis f.eks. barna blir på sykehus i mer en et døgn.... Blir nok til at jeg fortsetter mine barneforsikringer i ACE Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Ser Vesta og gir dagpenger: Dagpenger ved sykehusopphold Barne- og ungdomsEKSTRA dekker dagpenger ved sykehusopphold for sykdom eller ulykkesskade som medfører at barnet blir innlagt på sykehus i Norden. Dagpengene er tidsbegrenset og innenfor rammen av avtalt forsikringssum. Hva som dekkes: http://www.trygvesta.no/privat/forsikringe...kkes/index.html Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Det som er viktig ved barneforsikring er at den dekker medisinsk invaliditet som følge av sykdom og ulykke. Mange av de billige forsikringene dekker bare invaliditet som følge av ulykke. Og når 70% av all utbetaling tilknyttet barneforsikring er som følge av sykdom, så sier det seg selv. Riktignok så er ACE biligst, men den dekker kun invaliditet som følge av ulykke. Heller legg 350,- ekstra i året slik at barnet ditt blir ordentlig forsikret. Vil dere ha en "ordentlig" gå til Sparebank1, Gjensidige, If eller Storebrand. Her finner dere en sammenligning. Den er riktignok fra 2006, men den gir en anelse vedr forskjellene. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Prisforskjelen er enorm på barneforsikringer.... Har alle mine forsikringer hos Vesta bortsett fra barneforsikring som jeg har hos Ace europe.... Vesta er omtreng dobbel så dyr uten at jeg kan finne noen vesentlig stor forskjel på innhold. Ace gir "dagpenger" hvis f.eks. barna blir på sykehus i mer en et døgn.... Blir nok til at jeg fortsetter mine barneforsikringer i ACE Forskjellen er mest sannsylig at barneforsikringen i Vesta dekker invaliditet som følge av sykdom, noe ACE sin ikke gjør. Vil bare opplyse om jeg på ingen måte er ute etter ACE med dette innlegget. Men vil bare gjøre folk oppmerksom på at dersom en forsikring er betydelig billigere enn resten av konkurrentene så er det forskjell på hva de dekker. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er et viktig poeng IRRupert. Hadde jeg hatt barn hadde vært mer opptatt av en god behandlings-forsikring. Og da velge en forsikring som dekker bahandling og rehabilitering både ved sykdom og ulykke. Men alle er i forskjellige situasjoner, så det eneste riktige er å sette seg inn i så mange forsikringer som mulig og vurdere hva man mister ved å velge den ene fram for den andre. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Prisene på det skjemaet er "feil" for dagens priser. Hos Ace betaler jeg 160,- pr mdn for 2 barn Vesta skal f.eks. ha 284,- pr mnd for 2 barn Vesentlig stor forskjell... Men er det noen her som har barneforsikringer..... som dekker medisinsk invaliditet som følge av sykdom? Og hva er prisen? Har lest det med små skrift hos ACE nå og det ser ut som det gjelder kun med.inv. som følge av ulykke... har sendt mail for å få bekreftet dette. (Venter fortsatt på svar fra ACE) Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Prisene på det skjemaet er "feil" for dagens priser.Hos Ace betaler jeg 160,- pr mdn for 2 barn Vesta skal f.eks. ha 284,- pr mnd for 2 barn Vesentlig stor forskjell... Men er det noen her som har barneforsikringer..... som dekker medisinsk invaliditet som følge av sykdom? Og hva er prisen? Har lest det med små skrift hos ACE nå og det ser ut som det gjelder kun med.inv. som følge av ulykke... har sendt mail for å få bekreftet dette. (Venter fortsatt på svar fra ACE) Jeg har 2 stk barneforsikringer hos Sparebank1, pris pr mnd pr barn er 146,- Her er en link til dekningen. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 5. november 2008 Forfatter Del Skrevet 5. november 2008 Jeg gikk for TryggVesta si barneforsikring... tok den via Utdanningsforbundet, da kom den på 888,- pr barn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Vi har hatt TrygVesta sin barneforsikring for våre 2 barn, og har hatt denne siden selskapet kom med denne type forsikring. For kort tid siden flyttet vil hus, bil etc. til et annet selskap, men beholdt barneforsikringene. Jeg har ikke finlest betingelsene, men oppfatter at den nærmeste konkurrenten til TrygVesta er Gjensidige når det gjelder dekningen og betingelser for forsikringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå