gungne Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg forstod det slik at jeg ikke kan bruke <?php-kommandoer i en .inc-fil. Men dersom jeg setter <?php include "fil.php"; ?> vil den da lese/behandle php-kommandoer i fil.php? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Ja, så fremt disse kommandoene har korrekt syntaks, ellers får du feilmeldinger . Lenke til kommentar
magikern Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 hvis du includerer fila så kan den hete hva enn du vil kalle den(php fila du har "include()" i er den som leses direkte av serveren og siden den blir parset blir også alt innhold parset), men det smarteste og tryggeste er å alltid kalle alle filer du bruker for .php da de blir parset av serveren selvom du åpner dem direkte. dvs at hvis du har feks; <?php include('/inc/passord.inc'): ?> så kan jeg skrive /inc/passord.inc og få vite alt som står i den fila, men hvis du bruker; <?php include('/inc/passord.php'): ?> så vil serveren alltid leke litt med den før den blir åpnet så det blir umulig for andre å finne dine passord eller hva du kanskje kunne tenke deg å skjule. Lenke til kommentar
Booth Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hvor ikke bare legge passord fila utenfor webtre'et Lenke til kommentar
magikern Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Hvor ikke bare legge passord fila utenfor webtre'et det er jo selvfølgelig det smarteste men hvis man ikke har shell tilgang til serveren går dette som regel ikke an. Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 det er jo selvfølgelig det smarteste men hvis man ikke har shell tilgang til serveren går dette som regel ikke an. joda, en har som regel ftp tilgang i alle fall ett nivå høyere, hvis ikke du kjører gratis greier da, der har du som regel bare ett sted å slenge filene. Men samme hva så kaller du aldri filer du inkluderer for .ink eller noe som ikke blir parset av serveren. personlig synes jeg .inc.php fungerer greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå