Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger seriøst hjelp her! Kan ikke åpne noen .exe filer


Anbefalte innlegg

For 2 dager siden lastet jeg ned en slags fil exs:hg.(nokka)

Så brukte jeg izarc til å åpne den mappen.

Så ble Izarc den som åpnet alle mapper og filer på skrivebordet!

Så bestemte jeg meg for å avinstallere Izarc å se om det hjalp.

Ja da...

Nå når jeg prøver å åpne Ccleaner.exe, står det velg program for å kjøre denne filen!

Hvilket program er det,Microsoft Utforsker?

Microsoft utforsker går ikke å legge inn der det står velg program!

Pluss at jeg ikke kan laste ned programmer fra internett fordi jeg har ingenting som kjører filene når de er ferdig lastet ned!

Klarer rett å slett ikke å opne .exe filer,hva kan jeg gjøre med det?

Trenger hjelp!

Si fra hvis dere ikke forstår(Skjønner dere tydelig!)

Endret av Data-Expert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

kan ver virus problem som blåbær sier: følg da denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

Er det kun .exe filer du har problem med eller er det andre ting og?

 

Kan det vera verdt forsøket å køyre systemgjennoppretting? Start - Tilbehør - Systemverktøy - Systemgjennoppretting

Sett tilbake før du installerte det programmet, satte irzarc til å opne .exe filer.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Hvor datakyndig er du?

 

Alt herunder innebærer at du kjører Windows XP, det finnes nok lignende løsning for Vista, men siden jeg ikke har Vista selv, vil jeg ikke uttale meg om det, ei heller garantere at det vil virke der.

 

Grunnen til at jeg spør er at det som jeg skriver under er normalt sett noe som ikke blir anbefalt hvem som helst, siden det innbærer registerredigering.

 

Men du kan sjekke følgende:

1. Start->Kjør

2. Skriv inn "regedit" og trykk enter.

3. (Backup av registeret for sikkerhets skyld):

->Fil->Eksporter

I dialogen (nederst) velg "alle" og lagre som Backup-28.10.08.reg (i hvilken som helst mappe, gjerne Mine Dokumenter, som blir foreslått.

 

4. Klikk på følgende nøkler:

HKEY_CLASSES_ROOT

exefile

shell

open

command

 

5. Verifiser følgende:

Nede på statusbaren til regedit står det nå "Min datamaskin\HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

 

I vinduet til høyre står det:

Navn: (Standard)

Type: REG_SZ

Data: "%1" %*

 

6. Dersom det IKKE står det så er det registernøkkelen som er endret, mest sannsynlig av IzArc (Dette blir ofte IKKE endret tilbake selv om man avinstallerer). Det finnes også noen virus som legger til andre ting i denne nøkkelen.

 

Anyway: Du kan legge dette inn manuellt.

Eller du kan ta følgende linjer og lagre i en fil med navn (f.eks regfiks.reg). Det viktige her er .reg. Når du dobbeltklikker på den filen vil du spurt om du ønsker å legge dette til i registeret. Svarer du ja blir denne oppføringen lagt til. Det vil (trolig, spør du meg) fikse problemet ditt.

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

 

PS: Jeg uttaler meg basert på Windows XP, har du Windows Vista må nok noen andre trå til.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Hvor datakyndig er du?

 

Alt herunder innebærer at du kjører Windows XP, det finnes nok lignende løsning for Vista, men siden jeg ikke har Vista selv, vil jeg ikke uttale meg om det, ei heller garantere at det vil virke der.

 

Grunnen til at jeg spør er at det som jeg skriver under er normalt sett noe som ikke blir anbefalt hvem som helst, siden det innbærer registerredigering.

 

Men du kan sjekke følgende:

1. Start->Kjør

2. Skriv inn "regedit" og trykk enter.

3. (Backup av registeret for sikkerhets skyld):

->Fil->Eksporter

I dialogen (nederst) velg "alle" og lagre som Backup-28.10.08.reg (i hvilken som helst mappe, gjerne Mine Dokumenter, som blir foreslått.

 

4. Klikk på følgende nøkler:

HKEY_CLASSES_ROOT

exefile

shell

open

command

 

5. Verifiser følgende:

Nede på statusbaren til regedit står det nå "Min datamaskin\HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

 

I vinduet til høyre står det:

Navn: (Standard)

Type: REG_SZ

Data: "%1" %*

 

6. Dersom det IKKE står det så er det registernøkkelen som er endret, mest sannsynlig av IzArc (Dette blir ofte IKKE endret tilbake selv om man avinstallerer). Det finnes også noen virus som legger til andre ting i denne nøkkelen.

 

Anyway: Du kan legge dette inn manuellt.

Eller du kan ta følgende linjer og lagre i en fil med navn (f.eks regfiks.reg). Det viktige her er .reg. Når du dobbeltklikker på den filen vil du spurt om du ønsker å legge dette til i registeret. Svarer du ja blir denne oppføringen lagt til. Det vil (trolig, spør du meg) fikse problemet ditt.

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

 

PS: Jeg uttaler meg basert på Windows XP, har du Windows Vista må nok noen andre trå til.

 

Mvh,

Beej80

 

 

Jeg har da Windows Vista

Lenke til kommentar
kan ver virus problem som blåbær sier: følg da denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

Er det kun .exe filer du har problem med eller er det andre ting og?

 

Kan det vera verdt forsøket å køyre systemgjennoppretting? Start - Tilbehør - Systemverktøy - Systemgjennoppretting

Sett tilbake før du installerte det programmet, satte irzarc til å opne .exe filer.

 

Som sagt kan jeg ikke åpne filen systemgjenopretning,fordi det er en .exe fil

Lenke til kommentar
Hvor datakyndig er du?

 

Alt herunder innebærer at du kjører Windows XP, det finnes nok lignende løsning for Vista, men siden jeg ikke har Vista selv, vil jeg ikke uttale meg om det, ei heller garantere at det vil virke der.

 

Grunnen til at jeg spør er at det som jeg skriver under er normalt sett noe som ikke blir anbefalt hvem som helst, siden det innbærer registerredigering.

 

Men du kan sjekke følgende:

1. Start->Kjør

2. Skriv inn "regedit" og trykk enter.

3. (Backup av registeret for sikkerhets skyld):

->Fil->Eksporter

I dialogen (nederst) velg "alle" og lagre som Backup-28.10.08.reg (i hvilken som helst mappe, gjerne Mine Dokumenter, som blir foreslått.

 

4. Klikk på følgende nøkler:

HKEY_CLASSES_ROOT

exefile

shell

open

command

 

5. Verifiser følgende:

Nede på statusbaren til regedit står det nå "Min datamaskin\HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

 

I vinduet til høyre står det:

Navn: (Standard)

Type: REG_SZ

Data: "%1" %*

 

6. Dersom det IKKE står det så er det registernøkkelen som er endret, mest sannsynlig av IzArc (Dette blir ofte IKKE endret tilbake selv om man avinstallerer). Det finnes også noen virus som legger til andre ting i denne nøkkelen.

 

Anyway: Du kan legge dette inn manuellt.

Eller du kan ta følgende linjer og lagre i en fil med navn (f.eks regfiks.reg). Det viktige her er .reg. Når du dobbeltklikker på den filen vil du spurt om du ønsker å legge dette til i registeret. Svarer du ja blir denne oppføringen lagt til. Det vil (trolig, spør du meg) fikse problemet ditt.

 

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
@="\"%1\" %*"

 

PS: Jeg uttaler meg basert på Windows XP, har du Windows Vista må nok noen andre trå til.

 

Mvh,

Beej80

 

 

Prøvde det der med regedit,men når jeg trykker enter poffer et vindu opp.

Velg programmet som skal åpne filen regedit.exe

Det er en .exe fil så får ikke åpnet den

Lenke til kommentar
Prøvde det der med regedit,men når jeg trykker enter poffer et vindu opp.

Velg programmet som skal åpne filen regedit.exe

Det er en .exe fil så får ikke åpnet den

 

Uhm, ja :blush:

Det tenkte jeg ikke på nei.

 

Alternativet er da å få NOEN (noen frivillige?) til å snuse rundt i registeret i MS Vista på sin PC. Dersom de finner den aktuelle nøkkelen kan de eksportere den og legge den ved i en post her. Du kan da laste den ned og dobbeltklikke på den slik at den blir lagt inn i registeret.

 

OBS: Registerendringer har potensialet til å virkelig f*cke opp Windows. Det bør derfor verifiseres at den aktuelle filen som mottas faktisk er "ren" (altså kun inneholder den nøkkelen som den skal inneholde, og ikke noe annet).

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Prøvde det der med regedit,men når jeg trykker enter poffer et vindu opp.

Velg programmet som skal åpne filen regedit.exe

Det er en .exe fil så får ikke åpnet den

 

Uhm, ja :blush:

Det tenkte jeg ikke på nei.

 

Alternativet er da å få NOEN (noen frivillige?) til å snuse rundt i registeret i MS Vista på sin PC. Dersom de finner den aktuelle nøkkelen kan de eksportere den og legge den ved i en post her. Du kan da laste den ned og dobbeltklikke på den slik at den blir lagt inn i registeret.

 

OBS: Registerendringer har potensialet til å virkelig f*cke opp Windows. Det bør derfor verifiseres at den aktuelle filen som mottas faktisk er "ren" (altså kun inneholder den nøkkelen som den skal inneholde, og ikke noe annet).

 

Mvh,

Beej80

 

Noen som vet om en løsning,hadde foresten noen trojanere

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått inn en pc som har akkurat samme problem, exe filer kan ikke åpnes å dermed heller ikke kjøre noen programmer...

 

Får i tillegg ikke til å laste ned fra Internett, da det står at min sikkerhetssone ikke tillater nedlasting... (er admin)

 

Neste skritt blir formatering her....

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...