Gå til innhold

Nye hodetelefoner & MP3spiller

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått lei av stillheten når jeg går til skolen og lignende og har bestem meg

for å gå til innkjøp av en MP3-spiller og ett godt hodesett. In-ear og plugger er ikke helt min greie.

Kriteriene mine for hodetelefonene:

* Behagelige, vet dette er subjektivt men kanskje hva som funket for deg funker for meg?

* Isolerende

* At de ikke lekker, jeg har hatt tidligere erfaringer med Koss Porta Pro og det er jo

omtrent som å gå rundt med to høytalere til plage for andre ôg meg selv (jeg må ta

høyere volum for å isolere støy rundt meg.

Jeg har nå tuklet litt rundt på dette forumet og har sett at det er noen hodetelefoner som går igjen.

Sennheiser 595

BeyerDynamic D770 Pro

Nå er disse kanskje store ikke særlige portable og har lest at det ikker så mange MP3spillere som sparker nok fra seg for BeyerDynamic'en.

Budsjettet mitt ligger rundt 3000,- for hodetelefoner med en mp3spiller(kan gå litt over).

Jeg hører på ganske variert med musikk, men sjeldent så langt som Black Metal og Trance/Techno. Jeg prøvde Bose Triport Around-ear rundt ørene idag og syns disse var noe àla det jeg lette etter (hadde ikke muligheten til å prøve med lyd desverre).

MP3spillerne jeg har sett på er:

Det er ikke video, så kvaliteten på video og lignende er ikke så viktig. Spilleren skal brukes til musikk. Radio er heller ikke viktig.

Creative Zen 32gbDenne frister en del, mest pga utvidbart lagring. Men er det noen som vet om det fremdeles er slik at musikken på minnekortet ikke blander seg med hovedbiblioteket?

iPod Nano 16gbHadde en iPod Mini i 2 år før batteriet døde, jeg liker det latterlige lette menysystemet og at den er liten og hendig.

Cowon iAudio 7

Hm. Med denne vet jeg ikke helt, menysystemet så litt rart ut. Har ikke sett så nøye på denne spileren, noen som har erfaringer?

Sansa View 32Gb

Her er igjen muligheten til å utvide med minnekort. Liten og billig.

Her er ihvertfall det jeg har skrapet sammen, feel free til å komme med andre forslag.

Jeg tok ikke med iPod Touch og Cowon D2 for touchscreen ikke appelerer særlig.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser selv på Sennheiser 595 til hjemmebruk, men jeg har ingen bekymmringer for "lyd lekasje" da, og etter som jeg har forstått tror jeg Porta Pro sin lekasje bare er barnemat i forhold til disse :p, så da ser BeyerDynamic'ene bedre ut.

Disse er begge veldig dyre og ikke særlig portable men.

Når det kommer til spiller har jeg selv Creative Zen, og er sånn passe fornøyd. Lyden er god, men dette er min første mp3 spiller med fargeskjerm og alt det fancye det fører med seg, og liker det ikke så godt. Tregt og klønette til tider. Batteri levetiden er ikke så værst syntes jeg da, da skjermen er helt avskrudd når du hører på musikk.

Dessuten er det med minnekortet en litt tåpelig løsning.

Selv har jeg styrt unna iPod da jeg ikke liker iTunes og vil heller ha en "plug'n play" spiller med "drag'n drop". I tillegg til at alternativene somregel har vært både bedre og billigere.

Nå om dagen ser jo nano'en ut til å være helt grei til prisen da, og sånn sett sikkert et like godt valg, men vet ikke hvordan det er med pc tilkobblingen.

Men siden du allerede har så å si offret portabiliteten ved valg av hodetelefoner, hvorfor ikke bare gå for en iPod Classic e.l? 120gb med plass, og sikkert mye bedre batteri.

Endret av ptfe
Lenke til kommentar

Generelt til å dra gode hodetelefoner så er Apple og Creative dårlige valg. Jeg ville heller sett på Cowon D2 (favoritten her på forumet), med 37+37 mW skal den være i stand til å dra det meste under 100 Ohm. Batteritiden er på ca. 30-40 timer, og den kan utvides med minnekort (med full integrering, i motsetning til Zen).

Lenke til kommentar

Kjøp Cowon mp3. Creative Zen er vel mest oppskryt blant uvitende fjortisser. Sats på Cowon eller eventuelt Sony. 770 pro skal ikke være så vanskelig å drive for D2'en i vert fall, men da må du passe på å kjøpe 80 ohms versjonen (skal selv kjøpe den). SKal du ha en god, liten, portabel forsterker så koster det fort 2000kr. AKG, Sennheiser, Beyerdynamic, Denon og Grado er fabrikkanter som lager produkter med kvalitet. Sats på en hodetelefon fra dem ;)

D2'en er overlegen på det meste i forhold til Creative og IPod. Blås i at det er touch. Den er veldig enkel og rask å bruke. Hvis du først skal kjøpe et godt headset så burde du ikke kjøpe Ipod eller Creative som ikke har stort nok potensiale til å utnytte det.

Opptil 52 timer med musikk og 10 timer med video. Kan bygge ut minne med sd kort som man får med 32 gb nå (16gb koster bare 300 kr), veldig god lydkvalitet, støtter mange filformater: vorbis, mp3, aac, wma, flac og fler. Også har man flash player. Da kanman laste ned mange forskjellige spill, wikipedia for d2, kart osv.

Hvis du absolutt ikke vil ha touch så ville jeg kjøpt iAudio 7.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Ohoy.

Takk for lange og gode svar.

Cowon D2 frister mer og mer faktisk, og det virker som det er en fin fin spiller.

Har noen forslag til nettbutikker hvor jeg kan skaffe denne spilleren? Jeg er ikke intressert i DAB-versjonen, radio doesn't matter egentlig.

Samme gjelder D770, hvilken nettbutikk kan jeg kjøpe det fra og være sikker på at det er 80ohms versjonen?

Og er det noen forslag til alternativer til D770?

Var innom en musikkforretning idag og prøvde Sennheiser 595 men syns ikke det var særlig pent å se på.

Forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...