Zevs Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 jeg skal lage en web server, så jeg har funnet fram den gamle 14gig hardisken min. Når jeg prøver å instalere windows så greier den ikke det. alt som står er at windows kan ikke instaleres ugyldig mediatype. den samme feilen kommer frem hele tiden i dos. jeg har slettet alle partisjonene med fdisk og instalert nye men det hjelper ikke. noen som vet hva feilen er? jeg vet ikke helt hvilken harddisk det er men jeg tror det er en Quantium fireball (det står i alle fall på hardisken) Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Kanskje unødvendig å nevne, men etter partisjonering MÅ disken formateres. skarsk Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har hatt det samme problemet selv her for et par dager siden. Har du formatert partisjonen? Hvis du laget oppstartdiskett i Xp ell 2000, lag en ny i Me eller 98. Dette var det som forårskaet probèt mitt. Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 hvordan skal jeg greie det når det ikke går ann og gjøre noen ting på C: hver gang jeg prøver å skrive noe kommer det opp denne meldingen : Ugyldig mediatype ved lesing fra stasjon C avbryt, prøv igjen, fortsett ? Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 18:47, Lego skrev:Har hatt det samme problemet selv her for et par dager siden. Har du formatert partisjonen?Hvis du laget oppstartdiskett i Xp ell 2000, lag en ny i Me eller 98. Dette var det som forårskaet probèt mitt. jeg lagde oppstarts disketten i win 98 Lenke til kommentar
Colin Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hva slags windows skal du ha på denne serveren, og hva slags filsystem finnes der? Er ikke sikker, men hvis det er NT4 Server du skal ha, og harrdisken har Fat32, så tror jeg ikke den vil finne disken. Husker ikke helt da..... Pål Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Har du gjort partisjonen aktiv? det må du også gjøre. Du kan jo bruke en alternativ maskin og formatere i Xp.!? Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 hoff skreiv denne treaden inn på feil gruppe men jaja =) men hardisken skal være aktiv (ser i på fdisk nå) slik ser det ut i fdisk nå: Partisjon Status Type Volumnavn Mb System Bruk C: 1 A PRI DOS 14324 UNKNOWN 100% Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hva svarte du på det aller første dpørsmplet i fsk? Do you wish to enable large disk support? der skal du i alle fall svare ja. Har fdisk oppe her selv nå. Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 19:08, Lego skrev:Hva svarte du på det aller første dpørsmplet i fsk?Do you wish to enable large disk support? der skal du i alle fall svare ja. Har fdisk oppe her selv nå. ja jeg svarte ja på Do you wish to enable large disk support? Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Det ser ut som du har gjort det riktig. Hadde jeg vær deg ville jeg ha brukt en annen oppstartdiskett, og lagt partisjonen på nytt. Jeg måtte prøve 3stk før det funket, denne var forøvrig laget i Me.!? Men kan du ikke bare sette disken i maskinen du skriver på og formatere den derifra? Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 nei da kommer bare ugyldig kommando opp =( Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 I xp? Hva slags ugyldig kommando? Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 jeg kjører fdisk fra dos (kan jo ikke bruke den gamle maskinen i windows uten at hardisken fungerer... ) men jeg har glemt å fikse på signaturen min jeg kjører ikke xp ,jeg kjører 2000 Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Tenker disken ikke er formatert alikevel jeg, gå på windows cd-en du booter fra og skriv cd win98 for windows 98, win9x for ME og (var det ikke?) i386 for NT-Baserte, derreter skriver du format c:. Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Kan gjøres fra w2000 også. Men hardisken er ikke formatert han får jo ikke lov? Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 lol det gikk men d går litt sakte =) får se hva som skjer når formateringen er fedig om ca 2år Lenke til kommentar
Lego Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Så Bra... Fdisk kan være noe herk en gang i blant:-) Lenke til kommentar
Zevs Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Må bare si tusen takk til de som hjalp meg hardisken jobber 100ganger fortere enn før (den jobbet utroligt sakte før, det var en av grunnene jeg brukte fdisk på den =) )og den fungerer fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå