Gå til innhold

Dverghamsteren min trives kanskje ikke


Anbefalte innlegg

Ok. Så. For en måned siden fikk jeg en dvergamster.

Har hatt 2 før i samme buret og de har trives veldig godt. Er ett ganske normalt bur, ikke for stort eller for lite.

Men alikevell gjør ho nesten ikke annet enn å gnage på de sprinklene. HELE tiden.

Og ho har begynnt å miste pelsen på snuta der sprinklene blir gnisset mot :s

Men jeg har ingen "pinner" eller andre ting ho kan gnage på i buret.

Også romsterer ho veldig mye og flytter den sagmuggen opp i det ene hjørnet ho ikke bruker.

 

 

Kan det være at ho ikke har noe å tygge på eller er det fordi ho ikke trives? Noen erfaringer om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En dverghamster lever best aleine. Det er derfor ikke anbefalt at de bor to og to sammen. Jeg hadde det samme problemet med mitt gullhamster. Det er dessverre ganske vanlig. Jeg hadde ikke så stor lykke med de vanlige bitesteinene som de selger på dyrebutikken. Men alt av greiner og tauleker gnagde han seg igjennom.

 

Det er dessuten veldig viktig at du leker mye med dyret ditt. La han traske rundt på rommet ditt med jevne mellomrom slik at den får oppleve andre og nye ting. Sålenge du sikrer rommet ditt litt på forhånd kan du fint la den lete etter smågodt rundt på rommet ditt en god stund mens du leser eller gjør andre ting. Min erfaring er at det bedret problemet, men helt forsvinne vil det nok aldri. Tror det ligger litt i dyret.

Lenke til kommentar

Ok^-^

Takk. Skal kjøpe noe tygge greier og kvister.

Har egentlig ikke tid til å leke med den så mye, i og med at jeg er mye på skolen oh jobber mye. Og rommet mitt er ikke akkuratt egnet for å ha den løs. Men skal begynne å skjerpe meg^-^

 

btw. Dårlig formulering egentlig. Hadde ikke 2 samtidig i samme buret.

Endret av Kuroi-Neko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...