Gå til innhold

Windows Mobile + Touchskjerm + spillemulator = sant?

Anbefalte innlegg

Vurderer HTC Touch Pro eller HTC Touch HD. De er jo ganske forskjellige.

Jeg kommer til å bruke mobilen til alt mulig, jeg er en person som liker å utnytte egenskapene til ting maksimalt.

Dette betyr at jeg kommer til å innstallere programmer og spill (emulatorer) på mobilen. Det jeg lurer på, siden jeg aldri har hatt en mobil uten fysisk tastatur er, hvordan er det å bruke programmer og f.eks spilling med gameboy-emulatorer på en mobil som ikke har et fysisk tastatur? Er det problematisk å styre alt dette kun ved hjelp av skjermtastatur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Pokémon og noen andre Gameboy-spill på Diamond, men det går heller dårlig. Man må velge hvilken tast som skal være opp, ned, høyre venstre, A, B, Start osv. Det har ikke Diamond nok taster til (man kan ikke bruke hjemtasten, tilbaketasten, ringe/legge på-tastene, da går man ut av spillet).

Spillene i seg selv fungerer veldig bra, så det er ikke noe problem. Jeg går ut ifra at man kan bruke tastene på qwerty-tastaturet til Touch Pro.

Lenke til kommentar

Det var egentlig slike ting jeg mistenkte. Regner med at det er ikke bare emulatorer som man må binde taster til heller, også programmer. Selvfølgelig kunne noen prøvd å lage emulatorer kun for touch, og lage skjermknapper. Tror ikke det finnes så mange emulatorer for dette, så hvis noen vet om dette så gjerne legg det ut her for informasjonens skyld.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det finnes noen emulatorer, bl.a til NES 8-bit, hvor man får opp selve styrestikka på skjermen og bruker den som om man brukte den originale.

Tradisjonelle spill hvor man må bruke talltastatur er vanskelig på en touch telefon.

Et annet problem er jo at styreknappene vil dekke over deler av skjermen som man jo vil ha størst mulig område å spille for.

Er defor litt skeptisk til touch og spill alt i alt.

Lenke til kommentar
Det var egentlig slike ting jeg mistenkte. Regner med at det er ikke bare emulatorer som man må binde taster til heller, også programmer. Selvfølgelig kunne noen prøvd å lage emulatorer kun for touch, og lage skjermknapper. Tror ikke det finnes så mange emulatorer for dette, så hvis noen vet om dette så gjerne legg det ut her for informasjonens skyld.

Jeg kjenner flere som har jailbreaka touchen sin, og lasta ned flere forskjellige simulatorer.. Med spill som Mario og sånt.. Og da er det sånn at man har tastene sine på skjermen.. Hvis dere forstår? Her en en video, hvor dere kan se hvordan det funker:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har sett mange varianter av denne løsningen:

http://www.techgadgets.in/mobile-phones/20...hone-available/

til de ulike plattformene.

Denne løsningen er også demonstrert i ulike versjoner:

http://www.intomobile.com/2007/05/08/centu...snes-games.html

Og jeg har også lest om at det jobbes med å kunne bruke f.eks Plastation 3 trådløse håndkontrollere mot mobiler via bluetooth.

I praksis så er det vel enklest med en tradisjonell løsning med et skikkelig talltastatur å spille med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...