Gozarpz Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg ble påkjørt i min Honda Civic i juni, han som kjørte på meg hadde ansvarsforsikring i Gjensidige. Etter mye mas og styr, har jeg endelig fått takst på bilen, det var altså en gretten takstmann som har regnet på skaden, og kostnadene for reprasjon kom på 28 000 på et billig verksted. Da ville jeg ha pengene ut betalt, og heller fikse på den selv, og da kom han frem til at da kunne de tilby meg 13 000 utbetalt, om jeg ville beholde bilen... Jeg ble litt satt ut, for jeg trodde ikke det var slik det fungerte.. Så jeg sa jeg skulle ringe han tilbake, og han sa jeg måtte gjøre det snarest "så de fikk saken ut av verden." Jeg hørte med min onkel, som er bilmekaniker, og han sa at alle skadene han har hatt har han uten problem fått utbetalt rep. summen. Dette har da vært fra Storebrand. Jeg har ikke lykkest med å finne noe info om dette noe sted. Noen som vet noe om dette? Alle jeg har hørt med sier jeg skal kunne få utbetalt det det koster å sette den istand.. Men takstmannen fra Gjensidige vil bare gi meg 13 000.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 vet faktisk ikke om du kan kreve pengene. Men du kan kreve å få bilen fikset på det verkstedet du selv ønsker. Mange ønsker jo æ bruke merkeverksted og eller bilverkstedet/butikken de kjøpte bilen. Dersom du feks. har andre typer baklys, spoiler etc som du må kjøpe inn på nytt/importere så skal du skaffe dokumentasjon på dette og sende regningen til ditt eget forsikringsbyrå. Du skal uansett kun forholde deg til ditt eget forsikringsbyrå. Det er deres oppgave da å snakke med den andre part/forsikring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå