A-Jay Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har ikke skrevet noen plass at samtaler skulle blokkeres uten forvarsel. Store fine skilt med "OBS. ingen mobildekning". Så kunne det vært mobilrom. Små rom på kjøpesenter dær folk hadde dekning. Så hvis man er sammen med noen andre som plutselig får et hjerteattakk og man må varsle ambulanse, så må man begynne å lete etter nærmeste mobilrom, for så å løpe dit og ringe. Eller forlate denne personen som er i en livstruende situasjon for å løpe ut av senteret og ringe. For ikke å snakke om dilemmaet man får når de på telefonen ber en om å følge opp personen og bekrefte helsetilstanden. Skal en da løpe inn og miste dekningen, eller bli ute og la personen som er i en livstruende tilstand ligge? Snedig. Uansett hvor mye du prøver å ro deg unna med at "bruk fasttelefon", "personalet som er der kan ringe", osv kommer du ikke unna at mobilen er raskeste og mest fleksible måten å varsle på i livstruende situasjoner. I et hjerteattakk eller andre livstruende tilstander som trer plutselig er det snakk om sekunder, da skal man ikke måtte mase med å finne mobilsoner eller fasttelefoner i tillegg. Derfor bør det ikke installeres jammere, da mobilen kan ha mye å si i en livstruende situasjon. Uansett skjønner jeg ikke helt poenget med å irritere seg ihjel på folk som bruker mobilen på et kjøpesenter. Flytte litt på seg kanskje? Ellers har NSB allerede tilbud om stillesoner på en del regionaltog, og hvis det blir nok etterspørsel blir sikkert tilbudet utvidet videre. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har ikke skrevet noen plass at samtaler skulle blokkeres uten forvarsel. Store fine skilt med "OBS. ingen mobildekning". Så kunne det vært mobilrom. Små rom på kjøpesenter dær folk hadde dekning. Så hvis man er sammen med noen andre som plutselig får et hjerteattakk og man må varsle ambulanse, så må man begynne å lete etter nærmeste mobilrom, for så å løpe dit og ringe. Eller forlate denne personen som er i en livstruende situasjon for å løpe ut av senteret og ringe. For ikke å snakke om dilemmaet man får når de på telefonen ber en om å følge opp personen og bekrefte helsetilstanden. Skal en da løpe inn og miste dekningen, eller bli ute og la personen som er i en livstruende tilstand ligge? Snedig. Uansett hvor mye du prøver å ro deg unna med at "bruk fasttelefon", "personalet som er der kan ringe", osv kommer du ikke unna at mobilen er raskeste og mest fleksible måten å varsle på i livstruende situasjoner. I et hjerteattakk eller andre livstruende tilstander som trer plutselig er det snakk om sekunder, da skal man ikke måtte mase med å finne mobilsoner eller fasttelefoner i tillegg. Derfor bør det ikke installeres jammere, da mobilen kan ha mye å si i en livstruende situasjon. Uansett skjønner jeg ikke helt poenget med å irritere seg ihjel på folk som bruker mobilen på et kjøpesenter. Flytte litt på seg kanskje? Ellers har NSB allerede tilbud om stillesoner på en del regionaltog, og hvis det blir nok etterspørsel blir sikkert tilbudet utvidet videre. Lurer på hvordan folk klarte seg før mobilens tid? Såklart sparer man litt tid på å bruke mobilen. Men er det nødvendig på ett kjøpesenter. Tror at en av de tryggeste plassene man kan knekke sammen på er på ett kjøpesenter. skal si det likevel . "bruk fasttelefon" "personalet som er der kan ringe" Dær jeg ser mobilen som nyttig er hvis du drar på fjellet eller langt fra befolkning. Da hadde mobilen vært en livredder om man hadde blitt skadet eller gått seg bort. ellers er de bare en landeplage . Lenke til kommentar
ryback Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Mobiltelefonen har kommet for å bli. At folk klarte seg uten før i tiden er ikke et argument som holder vann. Hvis man er opptatt av å ikke dekke annet enn sine primærbehov kan man alltids flytte ut i villmarken. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Mobiltelefonen har kommet for å bli. At folk klarte seg uten før i tiden er ikke et argument som holder vann. Hvis man er opptatt av å ikke dekke annet enn sine primærbehov kan man alltids flytte ut i villmarken. Såklart holder det vann. Mobilen er bare en flopp. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Epost også.. er ikke så mye mere tungvindt å sende brev Nei, om noen plager deg med høy prating i mobilen får du bare finne deg i det om du ikke har guts til å be han dempe seg. Skulle vi kanskje innstallert stropper for å binde fast folk på tog også, siden noen irriterende jævler driver å sparker i seteryggen innimellom? Folk er folk, og alle er forskjellige. Er man i det offentlige rom må man rett og sett øke tolleransen sin for andres uvaner littegranne. Endret 30. oktober 2008 av lockdog Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Mobiltelefonen har kommet for å bli. At folk klarte seg uten før i tiden er ikke et argument som holder vann. Hvis man er opptatt av å ikke dekke annet enn sine primærbehov kan man alltids flytte ut i villmarken. Såklart holder det vann. Mobilen er bare en flopp. Vi klarte oss uten biler før i tiden også, biler støyer, forurenser plager og er dødelige. Men det er dermed ikke sakt at vi har det bedre uten. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Jeg liker ikke at folk prater sammen, syntes vi skal forby all snakking på offentlig plass. Lenke til kommentar
yxrkt Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg liker ikke at folk prater sammen, syntes vi skal forby all snakking på offentlig plass. Helt enig, har alltid irritert meg over alt det bråket. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Nå har jeg fått min. Den ble fortollet som normalt og gikk glatt gjennom. Det var riktignok ikke noe i esken som ga noen indikasjon på hva det kunne være med mindre man visste det fra før. Funker som faen. Hurra hurra for nye rampetreker. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Nå har jeg fått min.Den ble fortollet som normalt og gikk glatt gjennom. Det var riktignok ikke noe i esken som ga noen indikasjon på hva det kunne være med mindre man visste det fra før. Funker som faen. Hurra hurra for nye rampetreker. Kan jeg spør hvor du kjøpte den? Blokkerer den wifi signal også? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 jeg har oppgitt det tidligere i tråden, men moderatorene liker det ikke. den blokkerer ikke wifi, kun mobilsignaler som GSM og 3G og en eller annen forkortelse til jeg ikke har sett før. sikkert noe asiatisk shit. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) *Funker som faen. Hurra hurra for nye rampetreker. Uff.. nå må jeg nesten bestille meg en jeg også Tror jeg kan ha mye morro med en slik .. edit: Hvordan er batteri kapasiteten på slike, jammere ? Endret 6. november 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Vet ikke noe om batterikapasiteten av egen erfaring, men oppgitt til noen timer på full pupp. Følger med både AC-lader og billader forresten. Min kom nesten helt tom for strøm, så etter å ha testet at den faktisk fungerte, så fikk jeg den faen ikke på igjen. Var veldig skeptisk noen øyeblikk før jeg prøvde å lade den. Fungert helt fint etter det, logisk nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg