Gå til innhold

Har du mistet dekningen i det siste?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se for meg at endel av folkene som går rundt med disse jammerne er de samme som mener at mobilstråling er farlig. Såvidt jeg vet, må disse jammerne generere store mengder "strålingsstøy" i samme frekvenser som mobilene bruker for å kunne slå ut signalet. Dvs: Hvis mobiler ikke er spesielt sunt, kan aldri i verden jammerne være noe bedre. 40w sendestyrke som ble nevnt lenger opp i tråden er temmelig mye større effekt enn selv de dårligst ratede mobilantennene. Når man da i tillegg er den første som blir utsatt for strålingen, kan jeg se for meg en mangedobling av eventuelle negative effekter av mobilstråling.

Dessuten: Tåler man ikke andre folk, så får man pent ta seg sammen og kjøre bil. Og fikser man ikke at det er andre folk på veien: Kjøp en arbeidsstasjon med 30"-monitor, og jobb hjemmefra.

EVT: Etymotic ER6i med støpte monitorplugger = Dødsens stille, selv på fly.

Lenke til kommentar
jammerne, som det heter på fagpråket
Jeg kan garantere deg at det heter noe annet på skikkelig fagspråk. ;)

Elektro magnetisk puls :)

Som navnet sier, så er en emp en PULS, dvs et magnetisk sjokk som sendes igjennom lufta.

Den vil føre til drastiske spenningstopper på de fleste elektriske komponenter.

Om du tar med en slik på toget kan en i hvertfall garantere at det blir stille rundt deg, da du dreper alle mobiltelefonene permanent :thumbup:

Jammere derimot sender ut et konstant støysignal, som fører til at mobilsignalene bare blir "grøt".

Endret av lockdog
Lenke til kommentar
Hva om man har med en slik på et fly?

Spørs om ikke det vil gå utover radiosambandet fremme i cockpiten da (husk at antenneledningene går langs hele flykroppen).

Man bør nok også være forsiktig med å nærme seg førerrommet på tog med en slik en, da sambandet deres kan bli slått ut. Resultat:

post-51689-1225237291_thumb.jpg

Ja, jeg vet jeg overdriver litt nå. :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg skal gi deg et par bruksområder:

- En gjerningsmann kan besøke sin gamle kjæreste som går med voldsalarm og banke henne opp uforstyrret.

- Slå ut securitasalarmen som står på innsiden av døren din før man tar den nye htpc'en din :)

- Ødelegge i en krisesituasjon som brann hvis du ikke husker å slå den av, som man helt sikkert ikke gjør.

//Torgeir

De kan også midlertidig skru av pacemakere/hjertestartere. Finner jeg noen som har en sånn på toget eller bussen vil jeg anmelde personen til politiet og lage et jævla bråk.

Lenke til kommentar
De kan også midlertidig skru av pacemakere/hjertestartere. Finner jeg noen som har en sånn på toget eller bussen vil jeg anmelde personen til politiet og lage et jævla bråk.

:yes:

Jeg synes i det hele tatt de som bruker slike jammere må skjerpe seg litt. Hva om det er noen som er i en nødsituasjon hvor de må bruke telefonen? Trenger ikke være brann/politi/ambulanse, kanskje de har et familiemedlem som er i en alvorlig situasjon og som de trenger å holde kontakten med? Da blir det veldig egoistisk å jamme dem ut bare fordi man vil ha det litt stille rundt dem.

For ikke å snakke om at jammere kan slå ut viktig utstyr. Pacemakere (man kan ikke se på tilfeldige folk på toget om de har pacemaker eller ikke), annet medisinsk utstyr, og viktig samband. Bruker man en slik på flyet risikerer man å slå ut all kommunikasjon flyet har med bakken, og er man i nærheten av førerkabinen på toget (feks hvis man tilfeldigvis skal en tur på toalettet), kan man slå ut det interne sambandet som føreren trenger for å føre toget trygt og sikkert.

For ikke å snakke om at slike jammere kan bruke til kriminelle handlinger. Slå ut viktig sambandsutstyr og medisinsk utstyr med vilje, slå ut voldsalarmer, hindre redningsaksjoner, osv. Selv om man ikke gjør disse tingene selv, så er man med på å hype opp disse jammerne og føre til at de blir mer akseptert å bruke, også for kriminelle, når man innfører en slik og appåtil skryter av det.

Til deg som bruker jammer og synes det er så kult. Kan du garantere at:

- Du aldri vil komme i nærheten av en person med pacemaker?

- Du aldri vil komme i nærheten av viktig sambandsutstyr, selv uten å være klar over det og/eller uten å huske å skru av jammeren?

- Du vil alltid huske å skru av jammeren når du ikke bruker den, da selv små forglemmelser kan ha fatale konsekvenser?

Lenke til kommentar

Ser noen kommenterer at man jo alltid husker å skru av jammeren i en krisesituasjon. Hva om det faktisk er deg det skjer noe med. Si bussen kjører av veien og du blir slått bevistløs, hvordan skal andre vite at det er en jammer du har på deg som hindrer dem å bruke mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

De som prater i telefonen har en tendens til å prate mange ganger høyere enn de vanligvis ville gjort ellers.

Folk flest eier liten respekt for andre. Feks i klasserommet der det står vennligst slå av telefonen ringer det i ett sett, og i stedet for å legge på/ slå av lyden sier de "å unnskyld" å lar det ringe helt til de har fått på jakken å klart å kommet seg ut av klasserommet.

En jammer på alle offentlige plasser hadde virkelig gjort susen.

Lenke til kommentar
De som prater i telefonen har en tendens til å prate mange ganger høyere enn de vanligvis ville gjort ellers.

Folk flest eier liten respekt for andre. Feks i klasserommet der det står vennligst slå av telefonen ringer det i ett sett, og i stedet for å legge på/ slå av lyden sier de "å unnskyld" å lar det ringe helt til de har fått på jakken å klart å kommet seg ut av klasserommet.

Og hvilken respekt er det i å blokke andres samtaler uten at de vet om dette ?

Lenke til kommentar

Og hvilken respekt er det i å blokke andres samtaler uten at de vet om dette ?

Har ikke skrevet noen plass at samtaler skulle blokkeres uten forvarsel.

Store fine skilt med "OBS. ingen mobildekning".

Så kunne det vært mobilrom. Små rom på kjøpesenter dær folk hadde dekning. :)

Lenke til kommentar

Utstyr som sender i visse deler av det elektromagnetiske spektrum skal være godkjent av myndighetene. Disse enhetene er ikke det og er dermed ulovlige.

Det er visse regler som må følges i det offentlige rom. Til de som tar i bruk slike virkemidler har jeg bare en ting å si - bli voksen.

De som argumenterer for bruken sier de bruker den for å minske støy? Er det ikke da et paradoks at enheten de tar i bruk er konstruert nettopp for å lage støy?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...