phnx85 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Trekker S-ATA disker strøm gjennom S-ATA kabelen? Jeg bestillte 2 x Seagete disker fra Quad.no og jeg fikk en mail fra de der det stod om jeg også ville kjøpe poweradapter. Jeg trodde at det man bare trengte en kable med S-ATA disker..? Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 De bruker en mindre power plugg ja. Tror det er den samme som floppyen bruker ( er ikke 100 % sikker ). Så om du ikke har en ledig sånn så kan det jo være kjekkt med en overgang ja. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Du trenger vell en slik en bare? Finnes hos komplett til 63,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=11&s=pl Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Det jeg lurte på var om S-ATA disker tar strøm fra HK via S-ATA kabelen, altså ikke direkte fra strømforsyningen. Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Nei. Ikke fra hovedkortet og ikke fra en floppy plugg. Noen S-ATA kontrollere vil sannsynligvis etterhvert ha egne strøm- uttak for bla. å støtte hot-swap, og noen disker har kanskje en gammel 4-pin kobling i tillegg til S-ATA poweren, men mest sannsynlig trenger du en adapter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå