Gå til innhold

Logitech Z-5500 på en laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei folkens. Har en laptop med kun to mini-jack innganger på (lyd og mic). Har et Z-5500 anlegg som jeg må få brukt på laptopen. Hvordan kan jeg løse dette? Med et eksternt lydkort? Isåfall, hvilket bør jeg velge?

Er jo bare å velge effekt? eller effect ? kanskje lese i buruksanvisningen ? for du kan nemmelig få lyd på alle høytalere , ved å velge f.eks stereox2 , eller når det kommer til film i stereo, så gjør den om til 5.1 , ved å mikse og trikse rundt på høytalerene

med grønne kabelen, bare 1 stk i kobla til laptoppen;)

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg står på stedet hvil enda.

Funker ikke bare med den grønne. Må ha et 5.1 lydkort...

Selvfølgelig fungerer det ikke med "bare den grønne".

Den grønne er for høyre og venstre. For å få senter og bak + sub må du bruke de oransje og svarte pluggene.

Lenke til kommentar
Ja det var det jeg og tenkte, men det er tydelig vis noen som mener det motsatte.

Ingen problem å få til lyd i alle høyttalerne :)

Hvis du ser bakpå den kontrollen du tilkobler kabler, så har du en liten "switch" hvor du kan velge enten 6-channel direct eller 1-3 stereo. Switch den over til 1-3 stereo.

Ta denne "grønne kabelen", eller en hvilken som helst annen minijack-kabel fra hodetelefon-ut på pcen og inn på feks stereo 1. Velg så riktig input på kontrollen, og prøv deg fram til hvilken lydmodus du liker best ved å klikke på Effect-knappen. Personlig synes jeg StereoX2 er best, men velger du PL Movie eller Music får du lyd i alle fem pluss suben ;)

Endret av Bardis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...