zyklo Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Finnes det noen måte å ha flere submit knapper i et form som sender formet til forskjellige sider? Eller må jeg la alt gå via en egen side som så sender dette videre basert på div parameter? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det er mulig. Men det er klin umulig å hjelpe deg videre når du ikke en gang sier noe om asp-versjon eller noen ting. Du skjønner, vi er ikke synske. Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja, det er mulig. Men det er klin umulig å hjelpe deg videre når du ikke en gang sier noe om asp-versjon eller noen ting. Du skjønner, vi er ikke synske. Beklager. Glemmer det stadig vekk. Bruker fremdeles vanlig ASP. Holder på å sette meg inn i .Net, men det tar tid. Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Legg til en onclick javascript metode på de aktuelle knappene. onclick="this.form.action=minside.asp;" Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Legg til en onclick javascript metode på de aktuelle knappene. onclick="this.form.action=minside.asp;" Hva skjer da om nettleseren ikke har java enabled? Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Javascript enabled? Spør du meg er ikke dette en faktor en trenger ta med en gang når en programmerer for nettet. Og om det er noen spesifikke brukere du tenker på som av en eller annen grunn har slått av dette kan du legge ved en "disclaimer" om dette på siden din. Det er vetfall det jeg ville gjort. I 2008 hører javascript såpass tett sammen med nettuvikling at det det er noe en bør kunne ta høyde for at skal være på. Endret 2. november 2008 av dialafc Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 22. november 2008 Forfatter Del Skrevet 22. november 2008 Legg til en onclick javascript metode på de aktuelle knappene. onclick="this.form.action=minside.asp;" Nå har jeg forsøkt med dette: <input name='Submit1' class='Knapp' type='submit' value='submit' onclick='this.form.action=roter.asp;'/> Dette fungere ikke som tenkt. Noen forslag til hva jeg gjør gale? Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 23. november 2008 Forfatter Del Skrevet 23. november 2008 Hvilken feilmelding får du? Får ikke noe feilmelding. Når jeg klikker havner jeg bare på samme side på alle knappene, selv om jeg har lagt inn forskjellig side på de. Havner på siden som er definert i <form> elementet. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Er det ikke bedre å ha en form for hver side du ønsker å route brukeren til? Jeg regner med at du ikke trenger å sende all informasjon på siden til hver side. Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hva om du fjerner action tagen fra formen? Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 (endret) Er det ikke bedre å ha en form for hver side du ønsker å route brukeren til? Jeg regner med at du ikke trenger å sende all informasjon på siden til hver side. Det jeg egentlig er ute etter er flere skjema inne i et hovedskjema. Jeg har et opplastings skjema der det er mulig å laste opp flere bilder sammtidig. Når bildene er lastet opp går du videre til et nytt skjema der du kan legge inn info for hvert bilde. Det er her problemet mitt dukker opp. Skjemaet mitt kan dere finne her om dere vil teste det: http://www.bildesiden.net/test/Lastopp/Form2.asp Under hvert bilde tenkte jeg ha en knapp for å komme til en side der du kan rotere bildet om det er feil vei. Det er denne knappen som jeg ikke får til å fungere. Endret 24. november 2008 av zyklo Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Hva om du fjerner action tagen fra formen? Da havner jeg bare tilbake på samme siden som skjemaet er på. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis vi kan se noe asp kode av sånn som du har det nå, så er det lettere å kommentere og komme med eventuelle løsningsforslag. Mitt forslag er i allefall at hvert bilde tilhører hver sin form. Lenke til kommentar
backup Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Enkel demo i vbscript med flere knapper i samme form og som lett kan omformes til javascript. Merk type = "button" i formen og f.action = "aktuell asp side" og f.submit i scriptet : <html> <head> <script language = vbscript> sub go(x) if x = 1 then f.action = "test1.asp" if x = 2 then f.action = "test2.asp" if x = 3 then f.action = "test3.asp" f.submit end sub </script> </head> <body> <form method="POST" name = f id=f> <input type = text name = "doffen" size =10> <p><input type="button" value="Send1" onclick = "go(1)"></p> <p><input type="button" value="Send2" onclick = "go(2)"></p> <p><input type="button" value="Send3" onclick = "go(3)"></p> </form> </body> </html> Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Enkel demo i vbscript med flere knapper i samme form og som lett kan omformes til javascript. Merk type = "button" i formen og f.action = "aktuell asp side" og f.submit i scriptet : <html> <head> <script language = vbscript> sub go(x) if x = 1 then f.action = "test1.asp" if x = 2 then f.action = "test2.asp" if x = 3 then f.action = "test3.asp" f.submit end sub </script> </head> <body> <form method="POST" name = f id=f> <input type = text name = "doffen" size =10> <p><input type="button" value="Send1" onclick = "go(1)"></p> <p><input type="button" value="Send2" onclick = "go(2)"></p> <p><input type="button" value="Send3" onclick = "go(3)"></p> </form> </body> </html> :-) Dette ser ut til å kunne fungere. Fikk det ihvertfall litt til. Nå gjenstår bare resten. :-) Endret 26. november 2008 av zyklo Lenke til kommentar
dialafc Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Dersom det siste fungerer så må du ha hatt noe feil i det første forsøket ditt, for denne kodesnutten gjør akkurat det jeg beskrev tidligere bare ved bruk av en funksjon (sub) Lenke til kommentar
zyklo Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Dersom det siste fungerer så må du ha hatt noe feil i det første forsøket ditt, for denne kodesnutten gjør akkurat det jeg beskrev tidligere bare ved bruk av en funksjon (sub) Det er mulig, men dette fikk jeg til å fungere. :-) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå vet jeg ikke helt om det fungerer i vanlig ASP, da jeg kun har erfaring fra .NET, men den enkleste måten jeg har funnet ut at fungerer er å legge til ValidationGroup-attributtet på submit-knappene. Vet som sagt ikke om dette er en .NET-ting eller ikke, men det er jo verdt et forsø, da det uten tvil er enkelere enn masse kode på serversiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå