Jotun Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Skal kjøpe SLR til far min til jul. Han er jo da ikke verdens mest tekniske, men liker godt slike litt fancy dingser. Det eg funderer på er følgende: Eos 400... Burde ikke dette være godt nok? Er 450 nødvendig til en 60 år gammel mann? Nikon D40? Kanskje dette er godt nok? Hva er liksom de STORE forskjellene på disse kamerane? Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Når jeg blir 60 vil jeg ha D4 eller D5 :-) edit - hvis han ikke har preferanser fra før, så er det vel hipp som happ. Gå for beste tilbud, eller prøv å få han til å ymte frampå om ønske. Følg med her og på tilbud rundt omkring. Endret 28. oktober 2008 av arela Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Eneste preferansen han har er et kompaktkamera, og det som plager mest for han er at han må bruke skjermen når han tar bilder :!: Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Tja.. En 60 år gammel mann ønsker kanskje at knappene og grepet er litt større? Det er jo ikke så lenge til han er 65-70. Synet generelt og mørkesynet også har nok begynt å svekke seg litt - så en stor fin søker er fint. Om du har råd til Nikon D80, så tror jeg det er et kamera han vil trives med. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 jpsalvesen, her tenker vi likt. Stor søker tror jeg er viktig. OG D80 er jo veldig billig om dagen. Tom Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Koss mye bedre er D80 enn f.eks eos400? Lenke til kommentar
neb Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Du kan jo kjøpe et 350D til han. Det er lite og nett som 400D, litt billgere og vil tro det er bra nok for en godt voksen uten for høye krav, men som fortsatt vil ha dSLR. Oj, ser man det - jeg har tilfeligvis et til salgs Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Koss mye bedre er D80 enn f.eks eos400? Ser du på ren bildekvalitet og antall "features" så er det bortimot dødt løp. Men ergonomisk sett, så er D80 mye bedre enn EOS 400D. Stor søker, bedre grep, felre direkteknapper og to innstillngshjul sørger for det. Og får du D80 med 18-70mm objetkivet, så er det også bedre enn Canon sitt tilbud. Tom Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Ja eg leste akam sin test. Der er jo alle de viktige tingene for gamlingen i Nikon sin favør.... Større og bedre å bruke er viktig for han! Små hender har han jo ikke. og som dere gjettet: Falkesynet er borte.... Hvor mye større det er bør eg kanskje gå ut og sjekke i en butikk.... Han går jo en del i fjellet... Men disse kamerane, så lenge de ligger i en væske så ligger de trygt og godt i en tursekk?? Lenke til kommentar
Fiple Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Råd fra gamling? Er på samme alder og bruker Sony, bl.a pga betjeningen på skjermen. Den krever ikke briller hvis man vanlig +2 til +3. Quick navi er også greit hvis en er nybegynner. A200 gir mye for pengene. Metusalem Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Han går jo en del i fjellet... Men disse kamerane, så lenge de ligger i en væske så ligger de trygt og godt i en tursekk?? Ja det skal ikke være noe problem. Det finnes også værtettede snutebager som man kan feste på magen hvis man heller vil det. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå