Gå til innhold

Hjemmenettverk med 2 trådløse rutere/switch/aksesspunkter

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal sette opp et hjemmenettverk hjemme, vedlagt er en tegning av nettverket, slik jeg ønsker meg det. Har noen tekniske spørsmål som jeg ikke finner ut av, som jeg håper noen der ute kan hjelpe meg med.

Jeg har Canal digital kabel modem, som jeg har koblet til en trådløs ruter i kjellern. Trådløse rutern, er kablet til en telio adapter(for ip-telefon) og en NAS. Ellers har jeg trådløse pc'er som jeg kobler trådløst til rutern med.

Så utfordringene er:

-I første etasje ønsker jeg å koble 2 enheter (min xbox360 og dreambox) til internett. Jeg ønsker ikke å dra kabler fra rutern i kjeller-etasjen opp til 1.etasje. Jeg ønsker en trådløs ruter/switch/aksesspunkt (vet ikke hva jeg trenger) som jeg kobler trådløst til rutern i kjellern. Slik at mine 2 enheter i 1.etasje kan kables til rutern i 1.etasje.

-I 2.etasje får jeg dårlig signal fra trådløse rutern i kjellern. Når trådløs ruter/switch/aksesspunkt er satt opp i 1.etasje så ønsker jeg at jeg kan koble meg trådløst til rutern i 1.etasje fra 2.etasje for å få internett i hele huset.

Rutern, jeg bruker akkurat nå, er lånt, så jeg vil måtte kjøpe 2 nye rutere/switch/aksesspunkter. Jeg pleier å handle på komplett,så hadde vært kjempesnilt om noen kunne hjelpe meg å finne produkter som kan fungere sammen derfra.

post-175504-1225198494_thumb.jpg

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette opp et akesspunkt i første etasjen med "Wireless bridge" mot ruter i kjelleren.

For mer info se HER

for et eksempel fra linksys.

Det jeg ville har gjort av innkjøp er 2 stk. linksys wrt54gl bokser og flashet med enten tomato eller dd-wrt firmware. Da kan de brukes som både ruter og som AP

Endret av haddis
Lenke til kommentar

Hei, tusen takk for ditt svar. Vil jeg kun trenge 2 wrt54gl bokser, og bruke disse som rutere og som aksesspunkter samtidig? ingen ruter i tillegg, slik som det er beskrevet i linksys-websiden som du har linket til.

Hvor finner jeg informasjon om hvordan jeg flasher til tomato/dd-wrt firmware ?

takk.

Du må sette opp et akesspunkt i første etasjen med "Wireless bridge" mot ruter i kjelleren.

For mer info se HER

for et eksempel fra linksys.

Det jeg ville har gjort av innkjøp er 2 stk. linksys wrt54gl bokser og flashet med enten tomato eller dd-wrt firmware. Da kan de brukes som både ruter og som AP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...