Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fravær i 1.klasse, kommer det med på vitnemålet?

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke om jeg postet denne i rett kategori, men si ifra, så skal jeg flytte den i så fall.

Jeg er mye syk pga av jernmangel, må gå hjem fra skolen fordi jeg er så dårlig at det rett og slett ikke funker for meg å være på skolen ( ukonsentrert, trøtt og svimmel)

Jeg går vg1 nå. Vil det fraværet jeg får dette år og neste år komme på vitnemålet i 3.klasse? Mener å ha hørt noen si det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legeattest er ikke så dumt nei.Vi får ikke ugyldig fravær dersom vi er syke. Da får vi gyldig hvis vi har bekreftelse fra legen. Det jeg bekymrer meg for, er om det kommer til å bli mye fravær til sammen og dette vil trekke ned for meg.

Vi får jo x antall dager vi kan reise på konkurranser ( jeg går idrett), så stevner i skoletiden / reising til stevner blir jo ikke tatt med i fraværet.

Men det nytter ikke å være på skolen heller, når jeg er så dårlig. Så hva er vitsen med å være der da? Fageligsett og sosialsett trives jeg på skolen, men jeg føler meg jo ikke bra.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke ser vitsen i å være på skolen, så er det like greit å hoppe av. ;)

Snakk med læreren din eller en rådgiver i første omgang.

Hehe, jeg tror du misforsto meg. Jeg vil ikke hoppe av jeg. Er ikke snakk om så kjempelang tid før jeg blir i ok form, er vel bare å gi det et par uker.

Lenke til kommentar

Åja :)

Hvis det bare er en kort periode har du jo også mulighet til å søke permisjon en liten periode. Bare sørg for å ha papirer som bekrefter ditt fravær og situasjon! Den dagen en arbeidsgiver spør hvorfor du har vært så mye borte, så kan du slenge papirer i bordet, viktig viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...