jespah Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har nesten bestemt meg for å gå for Onkyos TX-SR606, samt Yamahas NS555. Dette frå jeg til under 7000,- noe ser på som bra pris kontra kvalitet. Jeg skal bruke det til både musikk og film. Men for øyeblikket strekker ikke budsjettet seg til en cd-spiller. Funker det da greit om jeg spiller av musikken fra en laptop? Evt kan jeg jo bruke dvd-spilleren. Hva anbefaler dere? Noen innvendinger på valget av komponenter? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Skulle fungere greit det ja, bruker selv PC som avspiller for et vanlig surround-anlegg (løskomponenter), og det fungerer finfint. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Funker greit med pc som avspiller til anlegg. Brukte det selv når jeg hadde forsterker. Best hvis du har optisk plugg, men nå vet ikke jeg om du har det på laptopen da. Men de selger sikkert lydkort med dette. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hvis man har godt lydkort, så kan man få god lydkvalitet via analog, og analog tilkobling gir mulighet for software dekoding av HD-lyd o.l. En ulempe med analog tilkobling er at man kan få en jordsløyfe mellom pc og forsterker, noe som kan gi "bakgrunns-støy" på anlegget, tror dette helst gjelder stasjonære PCer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå