MrLee Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Jeg har kjørt ett 8800GT og ett 8600GT i tospann for å drive mine 3 skjermer (2 + HHReady1080 TV), noe som har fungert helt glimrende til nå. Men med tanke på Fallout 3 og lignende, er jeg på utkikk etter mer futt i grafikken. Så jeg ser på 4870 X2. Tanken var da å ha ett mindre kort til å drive 1080p TV. For å vise film primært. Om mulig bruker jeg nr to utgangen på 4870 x2 kortet til TVen og lar miniputt kortet drive skjerm nr 3 (en 19'' som bare driver 2d grafikk). Men hvis jeg ikke kan kjøre full pinne med crossfire på en skjerm og drive TV'en på den andre utgangen på 4870x2, hvilket kort trenger jeg minimum for å drive 1080p på TVen uten problemer? HD3450 eller må jeg høyere? (Jeg vil helst at det skal være vifteløst) TV'en vil dessuten falle litt ut og inn alt etter om receiver er switchet om til PCen eller ei. Hvordan er ATI på å detektere skjermer on the fly kontra nVidia? Jeg har til nå vært ganske fornøyd med nVidia sin håndtering av flerskjermoppsett, samtidig som jeg har reagert med frykt og avsky mot alle ATI korta i bærbare vi bruker på jobben som skal drive 2 skjermer (men det kan være totalt urelevant ettersom det er eldre modeller, eldre drivere og tross alt, bærbare chips). håper på fornuftige svar Endret 28. oktober 2008 av MrLee Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Du har samme opsett jeg har her. Jeg har 2x 24" og en 40" full hd tv. Med 9800gx2 kortet jeg hadde så fungerte dette flotters iom at gx2 har 2x dvi og 1x hdmi. Men oppgraderte til 4870x2 igår og nå har jeg kun 2x dvi. Har sett litt på dette idag og valget blir bare å kjøpe et eller annet ati fanless kort. 2400 pro eller 3450 noe uten vifte. Får til å spille av film på skjerm nr 2 mens jeg spiller far cry 2 på skjerm nr2. Men far cry 2 blir laggete o.s.v. Hd3450 / 2400 pro vil virke fint til tv'en iom at de har hardware dekoding av hd materiell. Jeg syns etter å ha hatt x2 i kort tid at ati fikser flerskjems oppsett bedre en nvidia. Med nvidia kort i sli så kan du ikke kjøre 2 skjermer uten å deaktivere sli som er masete. Det bare fungerer med ati Jeg går for enten 2400 pro eller 3450 til hd tv'en selv her. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 ok, det går fint å kjøre 2 skjermer på x2 kortet uten problemer. Da er saken klar for min del Nå må jeg bare velge strømforyning..mist 1000w eller Corsair 1000w... heller mest til MIST p.g.a. støy... Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg kjøpte corsair 1000w igår og det kommer jeg aldri til å angre på. -Den er sexy -Stillegående -Følger med mye! kabler -Flate kabler som er enkle å gjemme unna/smarte kabel løsninger Merk, den er 200mm lang, så den passer ikke i alle kabinetter, mist 1000w er det normal størelse på. Jeg ville valgt Corsair uten tvil. Corsair er også sertifisert av Nvidia for 3-sli, så den driver alt som er. 4870x2 kjører 2 skjermer uten problem. Må ikke deaktivere crossfire engang for at det skal fungere ,det bare fungerer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Ok, jeg heller egentlig mer mot corsair, utenom at Mist'en fikke bedre skussmål på støydelen....hmm i tviiil Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hvis du legger mist'en og corsair'en på bordet og jumpstarter begge så vil nok mist'en være mere stillegående. Alt annet man har i pc'en vil overdøve eventuell lyd fra Corsair psu'en. 140mm vifter suser og hviner ikke som 80mm vifter gjør. Corsair sin er litt dyrere men for en pakke man får Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 damn, you sold me... så fremt jeg får plass i kabissen.. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Corsair sin 1000w'er er 200mm lang mener jeg å huske, så passer ikke i alle kabinetter. Når du pakker ut denne av esken så tenker man bare "money well spent" selv om det er en psu som er det kjedeligste å oppgradere i en maskin. Det følger med så mange kabler som jeg ikke helt ser hva man skal bruke til. Noe tester av denne sier at Corsair sine egne desibel mål er feil og for høye = psu støyer mindre en det som corsair selv påstår. Andre tester sier at dette også er en 1200w psu lablet som 1000w. Jeg hører ikke psu'en her iallefall, hadde Corsair HX620w før denne. Greit å ha en psu som er stille og som takler alt man kan finne på å putte i pc'en Se på bilder på nett også, så du ser forskjell på kabler o.s.v, jeg foretrekker corsair sine flate kabler fremfor standard runde kabler. Enklere å føre i kabinett + hjemme unna. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Den passer i mitt (måtte skru opp og måle) verre er det med skjermkortet.. det ser ut til å være på hengende håret... Da var pakken bestillt fikk meg en ny mus og en ny CPU kjøler i samme slengen Endret 28. oktober 2008 av MrLee Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Der fikk jeg solgt 8800GTen også, så da kostet ikke kortet fullt såå mye (selv om det var nok!). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå