Gå til innhold

Ny skjerm, god for øynene og spilling ?

Okeblol

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å gå til innkjøp av ny skjerm

Har en viewsonic 17" 4:3 skjerm for øyeblikket

Det er litt etterslep i den, til tross for at den har 4 ms responstid (så vidt jeg husker), om jeg spiller og noe form for tekst beveger seg fort over skjermen har jeg ikke sjans til å lese hva som står for eksempel

Sliter også litt med synet, så vil ha en skjerm som det er behagelig å se på over lengre tid

Jeg kan godt bruke litt penger på en skjerm, er tross alt noe jeg ser på ganske mange timer hver dag.

22" eller 24"

Pristaket mitt er vel en 5-6 tusen, om det virkelig er en krem skjerm, men jeg bruker gjerne kun 3000 ;)

Jeg er ikke spesielt interessert i å få anbefalt en av de hypa skjermene som reklamerer med lav ms, disse skjermene har vel stort sett kun lav ms å skryte av ?

jeg kan i grunnen veldig lite om bildeegenskaper, kontrast, lysstyrke etc, og hva slags betydning disse har. Det er uansett viktigere for meg at skjermen er behagelig å se på enn at den har lav responstid

Er det noen som har noen spesielle skjermer åkan anbefales, eller bør jeg heller spørre etter generelle egenskaper å se etter ?

Endret av Jokque
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...