NevroMance Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei, Har fått påvist hveteallergi gjennom blodprøver, og vært på gastroskopi og fått avkreftet cølliaki. Nå har jeg søkt NAV om støtte for å spise hvete/glutenfritt. Jeg har også fått svar fra NAV om at jeg er nødt til å levere legeerklæring fra spesialist på at jeg har hveteallergi. Hvem skal dette være fra? Gastrolegen så ingenting, bare at jeg ikke har cølliaki. Dermed kan ikke han bekrefte at jeg har hveteallergi. Fastlegen regnes heller ikke som spesialist, men har blodprøver som viser at jeg reagerer på hvete. Hvem skal jeg hente ut legeerklæringen fra? Kan jeg få sendt blodprøvene til gastrolegen, så kan han bekrefte det? Må jeg få en legeerklæring fra hver? Må jeg til en tredje person som kan vise at jeg reagerer på hvete? Har ikke råd til å leve glutenfritt så veldig mye lenger, så er litt desperat. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 En allmennlege, fastlege, eller allmennspesialist, kan gi deg en eklæring på dette. Vaio Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Regnes fastlege som spesialist da? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Spesialist i allmennmedisin. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Takk. Da er det bare å vente til 14.11 da jeg har time. Hater å vente. Har også ringt gastrolegen, og skal bli ringt opp, men tviler litt på at han kan gi meg noe. Får se. Kanskje jeg skal ringe og dobbeltsjekke at det er greit med legeerklæring fra vanlig lege også. Takk for hjelpen, ble en del roligere nå, var redd jeg kom til å slite skikkelig med å få støtten jeg trenger nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå