snillekim Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Når det gjelder slike saker, så bruk aldri ordet garanti. Garanti er en frivillg løsning som fabrikat bestemmer over. Selgere og prøver seg ofte med at garantien har utløpt. Det er reklamasjonsretten som er lovpålagt. Og varer som er ment å vare lenger enn 2 år, har 5 års reklamasjonsfrist. Selvsagt taper Acer penger på at kunder må bruke reklamasjonsretten. Men om Acer blir vanskleig mot kundene, så vil de bare miste kundene, noe som også medfører at de vil tape penger på sikt. Kanskje du burde be om å snakke med en avdelingsleder? Om du ikke har gjort det alt. Men husk å reklamere skriftelig. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Ordet garanti har aldri vært i min munn i denne saken hehe men den har dog vært hørt fra acer. MEN, nå etter min siste mail til acer har de gått med på bytte harddisk på reklamasjon, dog ikke på 5 års reklamasjon på den bærbare men fordi det er mindre en 2 år siden harddisken ble byttet i denne maskinen forrige gang. så acer bytter disk på reklamasjon men nekter å si seg enig i at en harddisk i bærbar har 5 års reklamasjon... *tillegg* Det er ikke noe sak som skal opp i høyesterett som FTU eller IKT-Norge viste om, som angår levetid på harddisk. Endret 30. oktober 2008 av stich_it Lenke til kommentar
Nator Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er 5 års reklamasjon på dem uansett hva Acer sier. De tror tydeligvis at reklamasjon er et annet ord for deres garanti, så du kan trekke den konklusjonen at de er fullstendig inkompetente hos Acer. Skal aldri kjøpe Acer nå, det er i hvertfall sikkert. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Om disken har vært byttet tidligere, har en vel også ny reklamasjonsfrist fra den dato denne ble byttet? Utrolig hvor vanskelige enkelte levrandører er, og hvor mange snarveier de prøver seg på... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 diskan har vært byttet tidligere hos acer ja. så det er rart at teknikker ikke så på verksteds historien til maskinen når det er slik de tolker reklamasjonsreglene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå