Gå til innhold

Hvor mye må jeg legge til for å ta fc2 på very high?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tok en test på mitt system i går kveld som består av:

c2d@3GHz 4gb ram og overklokka hd3870.

Jeg satte alt på very high og AA på 8, da hadde jeg i gjennomsnitt 10-15 fps under kjøreturen i startsekvensen :!:

dette bare for å gi deg en pekepinne :thumbup:

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar
Tok en test på mitt system i går kveld som består av:

c2d@3GHz 4gb ram og overklokka hd3870.

Jeg satte alt på very high og AA på 8, da hadde jeg i gjennomsnitt 10-15 fps under kjøreturen i startsekvensen :!:

dette bare for å gi deg en pekepinne :thumbup:

Wow.. Men jeg pleier aldri å spille med AA, kanskje 2 noen ganger. Det spiser jo fps. Samme gjelder lys og skygge

Dæven, kanskje jeg kjøper en ps3 isteden :hmm:

Men kom med mer! :D Så jeg kan se

Lenke til kommentar

Jeg prøvde også å stille alt på high og AA på 2 (1280/1024). Da lå fps´en på rundt 50-60, og det er jo absolutt spillbart.

Men når sant skal sies så er feks hd4850/4870 myyyye bedre enn hd3850/3870.

Jeg regner med at en light overklokka E8400 og et hd4850 takler spillet bedre enn mitt "utrangerte" system :!:

Lenke til kommentar
Jeg prøvde også å stille alt på high og AA på 2 (1280/1024). Da lå fps´en på rundt 50-60, og det er jo absolutt spillbart.

Men når sant skal sies så er feks hd4850/4870 myyyye bedre enn hd3850/3870.

Jeg regner med at en light overklokka E8400 og et hd4850 takler spillet bedre enn mitt "utrangerte" system :!:

Utrangerte?! Se på min da! :O Den suger piss. Tar Far Cry 1 på 35-40 fps med alt på ultra high, 2AA 1024/756

edit: Det er bærbaren da. Den andre var DEN ultimate gamer pc'en i 2003. som har 1GB DDR, Ati (et eller annet med 256mb gpu) Pentium 4 @ 4 Ghz. Hadde vært digg å trøkt den inn i bærbaren xD

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar

Jeg har en Q6600 quad som kjører på 3.0GHz luftkjølt, 4 Gb RAM, gtx280 på fabrikk-frekvens. hovedkortet er et xfx 790i. Vista 64 sp1.

Jeg kjører very high uten AA - ser ikke store forskjellen i farta likevel - og spillet er smørmykt og kjapt. Jeg kjører også den siste Crysis-episoden på very high uten problemer.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke akkurat rik, men jeg lurer på hvor masse spenn jeg må ha til å kjøpe deler/pc for å ta far cry 2 og Crysis på very high. How much?

Hva har du i dag? kabinett? strøm? harddisk? ram? cpu?

hvis det skal vare litt, kommer du nok ikke under 5000 for bare de sentrale delene.

Toppkortene fra ATI og Nvidia er nokså like i pris, så det er mer et personlig valg. Jeg vet at ATI-kortet er kjent for å ha høyeste ytelse av de to, og at det blir varmest..

Best ytelse per krone er helt klart 9800 GX2-kortet, som ligger mellom ATI 4870 X2 og gtx280 i ytelse.

Asus ATI EAH4870X2/HTDI/2G 3500,-

Club3D Nvidia GeForce 9800 GX2 1024 MB 1800,-

Asus Nvidia ENGTX280/G/HTDP/1G 3400,-

edit: kort og priser er klippet og limt fra prisoversikten her på hardware.no; kildehenvisning er viktig :mrgreen: )

Endret av spip
Lenke til kommentar
Med 2 4870 i crossfire og en e8400 3,6GHz får jeg 80-90 fps med alt på ultra high og 2x AA, 1280x800

Pussig oppløsning... Spiller du det i stua på en stor LCD-skjerm? Den maskinen skulle da greit klare å kjøre høyere oppløsning.. Og kjører du spillet i ukurant oppløsning blir jo bildet horribelt...

Lenke til kommentar
Fordi jeg har så liten skjerm.... :p Skal kjøpe 24 tommer så fort jeg får penger.

Jeg opplever at trær osv på lang avstand er litt kornete og firkantet, vil høyere oppløsning fikse dette?

Er vel visse begrensninger i texture-bruk på lange avstander. Har ikke lagt merke til noe selv, men skal sjekke neste gang jeg starter opp spillet. Men nå kjører jeg faktisk spillet i nesten samme oppløsning som deg, da jeg ikke har montert pc-skjerm. Stasjonære pc'n min står bare i stua som en media-pc koblet til 42"plasmaskjermen min.

Har du satt spillet til å kjøre i DX10 forresten?

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg ikke på min hjemmemaskin, så jeg husker ikke alt til punkt og prikke.

Min hardware:

Intel E6750 @ 3,2GHz

4GB RAM

GeForce 8800GTS 512MB

Kjører Far Cry 2 med følgende:

DX10

1920x1200

Det meste på very high, noe på high

AA på 0 eller 2x

Kjører så glatt at det ikke skaper noen irritasjon noen steder så langt i spillet. Kan sjekke detaljer nøyere når jeg er hjemme, hvis det skulle være av interesse.

jeg opplever i hvert fall Far Cry 2 som svært lettkjørt i forhold til Crysis-gutta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...