Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Konsekvenser av svinkjøring?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg gjorde kanskje no veldig dumt idag. Var på et avlukket området med noen kompiser som hadde egne biler etc.. Dette området er et veldig lukket privat område hvor nesten ingen bruker å være, altså de fleste kommer hit for å leke seg litt med bilene sine. Det som skjedde var jo da at vi trudde vi var alene der, så vi leka oss litt med å bruke brekket og ligge litt brei osv. Så etter typ 2-3minutter ser vi en gammel mann som står å filmer oss og virker meget irritert. Det jeg lurer på nå er hva slags type bot eller evnt straff vil jeg få for dette? Som nevnt tidligere er det et privat lukket område som er helt fri for trafikk etc. Kjørte ikke fort eller noe bare litt høyt turtall + ligge litt brei og lignende.

Jeg er rimelig sikker på at personen som filmet det vil anmelde saken så lurer på om jeg står i fare for å miste lappen?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor snakka du ikke til han? jeg bøffa minnekortet på et speilrefleks fra en sivil en gang i et liknende tilfelle :innocent:

edit: hvis det var privat område tror jeg ikke du mister lapppen, men hvem sitt private område var dette? og er du ferdig med prøvetiden på lappen? og hvorfor i alle verden dro du brekket!??!

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
hvorfor snakka du ikke til han? jeg bøffa minnekortet på et speilrefleks fra en sivil en gang i et liknende tilfelle :innocent:

Vi fikk litt panikk etter vi merket at han sto der å filmet, så vi stakk derfra og kom tilbake typ 20min senere og da var person som filmet reist :\

Det var en bussholde plass langt unna sentrum hvor det vanligvis bare står 4-5 busser og stor plass til å leke seg på. brekket er fordi bilen er en Carina 1.6L som da er framhjulstrekk :p så glatt føre + brekk er det eneste som er morsomt :\

Endret av Mclovin_lol
Lenke til kommentar
Jeg vet sannelig ikke sikkert om det er mulig å ta noen bare på grunnlag av noe slikt, men med litt flaks er det ikke mulig å se at det er du som kjører. Ikke innrøm noe før du eventuelt får se filmen.

Ok men det dumme er jo at jeg faktisk snudde meg og så lenge på han fordi jeg skjønte egentlig ikke så mye så ble stirrende :\

Er ikke ferdig med prøvetiden har hatt lappen i snart 1år.

Endret av Mclovin_lol
Lenke til kommentar

Det skjer ikke en jævla ting før det foreligger en anmeldelse... Og selv da skal det mye til for at politiet gidder å legge ressurser i 3-4 18åringer som kjører rundt på en åpen plass i 2minutter.

*edit: trekke i brekk er ikke morsomt

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

En gjeng driftet og styrte på på forus, gamle helikopterservice sin parkplass....

Han mistet lappen da politiet såg at han gav litt mye gass og sladdet innpå området... Privat område som få....

Men den store forskjellen er jo at da kom politiet på stedet... Lappen røyl hvertfall i 3mnd...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Noen jeg kjenner fikk 10.000 kr. i bot for "burning" på en parkeringsplass utenfor ett kjøpesenter.

De fikk også førerkortet inndratt i 3 mnd.

Dette er ca. 6-7 år siden nå.

Får dem bevisene servert rett i fanget med skiltnummer og det hele, så kan man nok vente seg høye bøter og i værste fall beslagleggelse av lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...