Gå til innhold

Trådløst nett. Kommer bare henter nettverksadresse

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg har et merkelig problem.

Når jeg oppdaterer listen med trådløse nett kommer nettet mitt opp på listen og alt det der, men her kommer problemet.

Jeg taster inn WEP-keyen og trykker koble til. Deretter får jeg bare opp beskjeden henter nettverksadresse og der står den til den går vekk. Av og til, men andre ord sjelden, funker nettet som det skal.

Når jeg først sitter her og skriver kan jeg også nevne ett anna problem som kanskje har med saken og gjøre. Hver gang jeg starter pcen må jeg starte Wireless Zero Configuration som ligger inne på "Tjenester". Når jeg har startet denne er det liten sannsynlighet at nettet i det hele tatt kommer til å fungere.

Takker på forhånd for all hjelp. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er to mulige programmer som kan starte en trådløsforbindelse i Windows-XP.

Det ene er programmet som fulgte med trådløskortet og det andre er Wireless zero config.

Det er klart at du må bestemme deg for hvilket av disse programmene du skal bruke og sette riktig tilkobling (kryptering i det).

Hvilket av de du bruker får du bare bestemme deg for. Det gjør du ved enten å avinstallere programmet som kom med trådløskortet eller går inn på kontrollpanel, administrative verktøy, tjenester og scrolle ned til du finner Wireless z.c. Du velger da å stoppe og disable tjenesten.

Hvis du avinstallerer programmet som fulgte med trådløskort så pass på at du beholder driver for trådløskortet.

Pass på at riktig program starter neste gang du starter windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...