JGorset Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei, jeg har programmert en web-applikasjon som b.la. laster opp bilder. Desverre ser ikke denne delen ut til å fungere som den skal i Internet Explorer, ettersom nettleseren tydeligvis supplementerer JPEG-filer med feil "type"-attributt. if($_FILES["upload"]["type"] == "image/jpg" || $_FILES["upload"]["type"] == "image/jpeg" || $_FILES["upload"]["type"] == "image/pjpg" || $_FILES["upload"]["type"] == "image/pjpeg") $type = ".jpg"; if(!in_array($_FILES['upload']['type'], $types_array)) notice("Feil filtype", "Vennligst konverter filen din til JPEG."); JPEG-filer kan altså lastes opp i nettlesere som ikke er elendige, som f.eks. Firefox og Safari. Internet Explorer har imidlertid bestemt seg for at JPEG-filer skal merkes på en annen måte, og dermed havner alle JPEG-filene som blir forsøkt lastet opp i denne leie feilmeldingen. Etter nærmere undersøkelse viser det seg at Internet Explorer 6 benytter seg av "type"-attributten "pjpg" og "pjpeg", men dette ser ikke ut til å hjelpe Internet Explorer 7. Hva gjør jeg? mvh, JG. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Du burde ikke stole på type-attributes i utgangspunktet, da hvem som helst kan endre disse. Se heller på filendelse, prøv å åpne i GD, evt. se etter tegn inni selve filen. PHP har masse funksjoner for å hjelpe deg, se f.eks. exif_imagetype(). Edit: http://www.google.no/search?hl=no&q=ph...3%B8k&meta= Endret 28. oktober 2008 av Jonas Lenke til kommentar
JGorset Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Du burde ikke stole på type-attributes i utgangspunktet, da hvem som helst kan endre disse. Se heller på filendelse, prøv å åpne i GD, evt. se etter tegn inni selve filen. PHP har masse funksjoner for å hjelpe deg, se f.eks. exif_imagetype(). Edit: http://www.google.no/search?hl=no&q=ph...3%B8k&meta= Takk - det var ingen dårlig idé. Det er imidlertid ikke like praktisk, ettersom det ser ut til at man først må laste opp filen for å kunne utføre disse operasjonene? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Så vidt jeg vet, så lastes alle filer opp i serverens temp-mappe uavhengig av hva PHP-scriptet gjør med den. Så når scriptet ditt kjører exif_imagetype() så er den allerede blitt lastet opp. Endret 28. oktober 2008 av Jonas Lenke til kommentar
JGorset Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Så vidt jeg vet, så lastes alle filer opp i serverens temp-mappe uavhengig av hva PHP-scriptet gjør med den. Så når scriptet ditt kjører exif_imagetype() så er den allerede blitt lastet opp. Javisst - takk skal du ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå