amdutrion Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Heisann. Har en Yamaha DT50R 08 mod. Yasuni Cross, (uplombert i svanehalsen) 13 drev fremme Fjernet turtallsperre 62 drev bak 120 mm dyse (ikke skiftet på enda) Det jeg lurer på er; Etter at jeg tok vekk sperra idag, så gikk den dårlig med choken av. Det var nesten som om det fortsatt var en liten sperre der. Men så tok jeg på choken, og da gikk den helt bra uten problemer. Men choken på så fikk jeg 72 km/t på flata og omtrent tundt 80 km/t nedoverbakker. Når jeg hadde av choken så gikk den ikke mer en litt over/under 50 km/t på flata. Hvorfor? Er det fordi jeg ikke har skiftet dyse? Har også et veldig stort bakdrev, 62 tenner. Kan det ha noe med farta å gjøre, siden den ikke går mer en 72 på flata? Og om jeg må skaffe nytt bakdrev, hvor mange tenner mener dere jeg bør ha? Takker så meget for alle svar (ønsker helst svar raskest mulig) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Du må dyse opp ja, hvis ikke skjærer den seg rimelig fort. Er vel ca 10hakk opp fra orginal dyse med eff.anlegg. "Yay", 900 innlegg.. Endret 28. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
amdutrion Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Du må dyse opp ja, hvis ikke skjærer den seg rimelig fort. Er vel ca 10hakk opp fra orginal dyse med eff.anlegg. "Yay", 900 innlegg.. Skal skifte til 120 dyse. Men hvorfor går den så dårlig? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 130 mener du? Det at den gikk så mye dårligere uten choke kan vel være pga feil dyse. Prøv å dys opp, se om det blir bedre da. Forresten, er du helt sikker på at du fjerna sperra rett? Du bør dyse opp i sammen slengen som du bytter eff.anlegg, så slipper du å sitte å skru på den senere. Pluss at du kan jo ikke kjøre med for lita dyse.. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Får vel ikke nok bensin/olje med for liten dyse, men er det ikke CDI sperre på nyere DT'r også? Lenke til kommentar
amdutrion Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 Får vel ikke nok bensin/olje med for liten dyse, men er det ikke CDI sperre på nyere DT'r også? Jo, derfor skal jeg sette på 120 dyse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå