Gå til innhold

Jobb for 14åring? Minstelønn? Fleksibilitet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 14 år, og trenger penger :p

Lurer litt på hvor mye jeg kan forvente å tjene, og hvor ofte/mye jeg må være på jobb.....

Jeg har skole og lekser også, så må nok sette av litt tid til det også :O

Hvis jeg søker på rema kontra en sportsbutikk/bakeri/lekebutikk, er det stor forskjell på når de trenger folk/hvor mye man tjener?

skrevet på iTouch, kan hende leif stikker innom

Edit:

bør jeg søke med jobbsøknad+CV, eller bare, "hei, har dere en jobb?"

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du snakker om minstelønn.... En i klassen min jobber på mcdonalds for 85kr i timen og det er minstelønn for han(han er 16 år) og jeg mener og tro att minstelønn for en under 16 er 50kr timen. Men det beste er hvis du kjenner en sjef/daglig leder for en butikk/firma. Er ellers ganske vanskelig for en 14åring å får jobb. Ang. cv så må du sende det hvis du virkelig vill ha jobben.

Lenke til kommentar

CV og jobbsøknad er alltid et pluss, men om du ikke har en CV å henvise til kan det være vanskelig.

En viktig ting er å vise at du har interesse, da med å stikke innom stedet du har lyst til å jobbe og snakke med sjefen selv.

Nå er heller ikke markedet så altfor stort for folk på 14 år, men ekstahjelp på matvarebutikk/sportsbutikk kan man altids finne.

Lenke til kommentar

Når fikk vi en minstelønn i Norge?

Det er lurt med søknad og CV. Disse leverer du samtidig som du stikker innom og spør om de har noe ledig. På den måten har de et fjes å sette på søknaden.

Når det er sagt så er det nok lurest å høre med foreldre, besteforeldre, tanter og onkler osv først. Spre ordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...