isrihel Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Lurer på hvilket objektiv som er det beste portrett-objektivet til Canon 400 D, både hel og halvfigur. Gjerne gi eksempler på både Canon-objektiv og andre merker som er billigere. Hvis dere kan gi meg noen linker til eksempler på bilder tatt m et slikt objektiv så hadde det vært veldig fint. Endret 28. oktober 2008 av isrihel Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei. Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden. Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Litt fler opplysninger kunne vært en fordel for å kune gi et godt svar. Til hel og halvfigur kan du bruke alt fra 35mm og oppover til over 100mm, det kommer an på hvor stor plass du har. Hva slags utstyr har du fra før? Har du tenkt til å ta bildene i naturlig lys? Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
isrihel Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Litt fler opplysninger kunne vært en fordel for å kune gi et godt svar. Til hel og halvfigur kan du bruke alt fra 35mm og oppover til over 100mm, det kommer an på hvor stor plass du har. Hva slags utstyr har du fra før? Har du tenkt til å ta bildene i naturlig lys? Hva er budsjettet ditt? Jeg har blitz, 430 EZ. Tamron 17-50 mm 2,8, Canon 50 mm 1.8. Ønsker mest å ta bilder i naturlig lys, men har erfart at blitz må til selv med de objektivene som jeg har skal være relativ lyssterke. Budsjettet er ca 3-4000,- hvis man kan få et veldig bra objektiv som dekker både hel og halvfigur bilder. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Da bør du ta en titt på Canons EF 85mm f/1.8 Den er fin til portretter og koster ikke alt for mye eller. Tom Lenke til kommentar
buitre Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Litt fler opplysninger kunne vært en fordel for å kune gi et godt svar. Til hel og halvfigur kan du bruke alt fra 35mm og oppover til over 100mm, det kommer an på hvor stor plass du har. Hva slags utstyr har du fra før? Har du tenkt til å ta bildene i naturlig lys? Hva er budsjettet ditt? Jeg har blitz, 430 EZ. Tamron 17-50 mm 2,8, Canon 50 mm 1.8. Ønsker mest å ta bilder i naturlig lys, men har erfart at blitz må til selv med de objektivene som jeg har skal være relativ lyssterke. Budsjettet er ca 3-4000,- hvis man kan få et veldig bra objektiv som dekker både hel og halvfigur bilder. Begge objektivene du har klarer jobben uten problemer. Ville heller investert i en Off-camera shoe cord( blitz kabel), enn et nytt objektiv. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Med de objektivene du har nå ville jeg gått for 85mm 1.8. Genialt objektiv og en vesentlig forskjell fra 50mm'eren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå