don_patron Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Har nå i rundt en mnd. hatt en konstant kvalme, spesielt om morgenen. Kvalmen har jeg klart å lokalisere til rett under adams eplet, helt øverst i brystbeinet. Jeg har ikke endret noe i kosthold o.l det siste året så mat, tobakk osv. kan ikke være grunnen. Det er ikke en kvalme som resulterer i brekninger eller spying, men heller en veldig rar form for kvalmhet hvor jeg føler at det er noe som vil opp, men det kommer aldri noe. Det er som om hele halsregionen vil noe, så synes at det er veldig rart. Trener 5 ganger i uken og er i god form, gjør det bra på skolen og er generelt en veldig oppegående person, men dette plager vettet av meg. Etter hver gang jeg svelger kjenner jeg følelsen bedre enn før, da jeg kjenner en kvalmelignende følelse. Noen ideer til hva det kan være? hva jeg burde gjøre? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Har nå i rundt en mnd. hatt en konstant kvalme, spesielt om morgenen. Kvalmen har jeg klart å lokalisere til rett under adams eplet, helt øverst i brystbeinet. Jeg har ikke endret noe i kosthold o.l det siste året så mat, tobakk osv. kan ikke være grunnen. Det er ikke en kvalme som resulterer i brekninger eller spying, men heller en veldig rar form for kvalmhet hvor jeg føler at det er noe som vil opp, men det kommer aldri noe. Det er som om hele halsregionen vil noe, så synes at det er veldig rart. Trener 5 ganger i uken og er i god form, gjør det bra på skolen og er generelt en veldig oppegående person, men dette plager vettet av meg. Etter hver gang jeg svelger kjenner jeg følelsen bedre enn før, da jeg kjenner en kvalmelignende følelse. Noen ideer til hva det kan være? hva jeg burde gjøre? Har du hatt influensa eller noe lignende i det siste? Slim kan forårsake kvalme og oppstår gjerne ved nettop influensa eller en lett forkjølelse. Samboeren min hadde problemer med at hun var kvalm og spydde mye i nesten en hel måned nylig, nettop pga mye hosting og slim som festet seg der. Men har du ikke vært syk i det siste så kan det være lurt å ringe fastlegen din og forhøre deg med ham, spesielt om det plager deg. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er du stiv i nakken/skuldrene? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Noen ideer til hva det kan være? Det kan være en form for Globus hystricus eller Globus pharyngis, du beskriver. hva jeg burde gjøre? Slike "følelser"/problemer kan komme av magerefluks el. halsinflammasjoner. Evnt. ber om en henvisning til ØNH-lege. Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå