Gå til innhold

Kraftig minibærbar, noen tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt en titt på Fujitsu Siemens Amilo Sa 3650. Den er på 13,3", har AMD Turion X2 Ultra 2.1 GHz, 4GB 800 MHz ram, 320GB 5200 rpm harddisk og ATI Radeon 3200 HD (integrert grafikk på hovedkort, som yter ganske bra). I tilegg til dette har den et eksternt skjermkort, ATI Radeon Mobility 3870 512MB DDR3 ram.

Det eksterne skjermkortet har også ekstra videoutganger (1 x dvi og 1x hdmi), samt 2x USB2 utganger. Om du for eksempel kun trenger bra grafikkytelse hjemme kan du la det eksterne grafikk-kortet bli igjen, mens du tar med deg maskinen på kontoret. Kan lese mer om den på Fujitsu Siemens' hjemmesider: http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...ic_booster.html

Maskinen har også e-sata utgang om du bruker eller kommer til å anskaffe deg ekstern harddisk med e-sata-grensesnitt. Innebygget blåtann har den selvsagt også. Tastaturet er sølesikkert (som er et pluss når man sitter trøtt som en bjørn etter vinterdvalen med morra-kaffen).

Har sett 15,4"-eren i samme produktserie på Elkjøp. Og fra det lille jeg hadde tid til å se og føle på den, virket byggekvaliteten ok. Men det burde dukke opp omtaler rundt om snart. Designet er vel litt elsk/hat. Synes selv designet er veldig fint (og laptopen skiller seg godt ut fra andre laptoper). Skal selv ha meg pc-en. Nettbutikkene XD og MPX opplyser en mottaksdato fra leverandør 29. oktober. Men den har tidligere vært både 22. oktober og 20. november.

Les mer om maskinen her:

http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...lo_sa_3650.html

Edit: Om du bruker mye CAD-programmer er sannsynligvis Dell-en du har blitt anbefalt mer egnet. Den har et grafikk-kort beregnet på bilde- og videoredigering. Du får også kraftigere prosessorer til Dell-en. Så Amiloen er vel kun et alternativ om du ikke må ha den aller kraftigste prosessoren.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...