teaspoon Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Da jeg ikke finner noe forum som er beregnet på fasttelefoner så regner jeg med at det er greit å spørre om dette her, om det ikke er det så er det bare å flytte tråden. Er i ferd med å rydde litt opp i TV/telefon/nettverk systemet her hjemme, og i den forbindelse så er jeg på jakt etter ett nytt telefonsett. Jeg ønsker å ha dette så ryddig som mulig, og lurer derfor på om det finnes en slags telefonsentral som kan kommunisere trådløst med trådløse telefoner og faksmaskin via f.eks. bluetooth? Det jeg ser for mer er følgende: Jeg har ett skap hvor jeg tar inn telefonlinja utenifra, og en spillter som splitter opp signalet til internett og telefon. Internett går så til ett modem Telefon går så til en annen boks På kontoret har jeg en faks og en telefon. I stua har jeg en telefon I gangen har jeg en telefon Disse tre telefonene samt faksen kommuniserer trådløst med boksen som står i skapet. Og de eneste telefonene trenger er tilgang til strøm. Altså ønsker jeg ikke å trekke telefonkabler over hele huset. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hvorfor ikke bare bruke trådløse telefoner bundet opp mot samme base? Kommer ikke langt med bluetooth med sin fantastiske rekkevidde på 10meter. Faxen må jo ha ledning uansett, men den kan vel bare stå i nærheten av telefonutaket. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Det er noe slikt jeg er på jakt etter, og bluetooth finnes da med 100m rekkevidde, om dette finnes i telefoner vet jeg ikke, men Klasse 1 BT har 100 meters rekkevidde. Men finnes det ikke "trådløse" faksmaskiner? Må da være teknisk mulig sålenge man har trådløse telefoner. Skulle helst hatt minst mulig kabler. Men er mulig jeg dropper faksen og går over til popfax eller noe lignende. Noen tips til telefonsett med 2-3 telefoner hvor basestasjonen ikke har telefon? Endret 28. oktober 2008 av teaspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå