Gå til innhold

Mulig å forbedre lyd på 5H?

HaxyQ

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt meg SteelSeries 5H v2, og jeg må si meg utrolig skuffet. Lydkvaliteten er r*va, rett og slett. Det er for ille til at "det bare ikke har så god kvalitet". det må være noen innstillenger jeg må gjøre eller noe. Lyden er alt for "hul", ingen bass, og lyden virker ikke solid, svak på en måte (Ikke lav).

To ørepropper til 75 kr. som jeg bruker på mp3-spilleren min hadde bedre lyd når jeg koblet dem til PC-en.

Har hørt flere plasser at 5H har god kvalitet, så det må som sagt være noen innstillinger jeg må gjøre.

Har Creative Xtreme Gamer Pro lydkort om det har noe å si. (Nei har ikke prøvd å koble headsettet til hovedkortets lydutgang)

Noen idèer?

Takker for svar. :)

Endret av Haxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at noen tweaks vil gjøre det så mye bedre, masse diskant og lite bass; det er lydsignaturen til 5H. De markedsfører det som en "gaming-tweak for å gjøre footsteps, skudd, eksplosjoner o.l. tydligere" og selger det til godtroende fjols, som ellers bare har billige PC-høytalere og Ipod-øreplugger som sammenligningsgrunnlag.

Anbefaler at du heller titter på merker som Sennheiser og Beyerdynamic hvis gaming er det du skal bruke dem til.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opplevde det samme for en stund tilbake, viste seg, etter sikker et halvt års bruk, at utgangene på pcn var satt til 5-1, så den jeg hadde plugget hodetelefonene i var kun mellomtone e.l.

Kan være noe av det samme hos deg...

Lenke til kommentar
Hva er diskant? :p

Fant en innstilling hvor jeg kunne styre "Bass" og "Treble". Mixet litt med de to, og har nå OK lyd, men skulle gjerne ønsket mer.

Diskant er de høyeste frekvensene. Man deler en frekvensskalaen opp i 3, du har bass som tar de aller laveste tonene, mellomtonen som tar frekvensene mellom 150Hz til 3000Hz også tar diskanten fra 3000Hz og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...