Gå til innhold

Vannrett linje på 1pixel øverst på filmen i Premiere. Hvordan få den vekk i CS3?

Anbefalte innlegg

Jeg har Adobe Premiere pro 2. Filmer med et Canon hv20 kamera i HD, men down-converter til dv (SD?).

På hovedfilmen, altså den uredigerte filmen som er overført fra kamera og til pc, er det en svart linje på ca 1 px øverst på skjærmen av filmen.

Hvis jeg konventerer filmen til dv avi så blir den borte om jeg velger deinterlace i export, så dette har egentlig ikke vært noe problem. Hvis jeg ikke haker av på deinterlace så forblir linja der.

Men har nettopp oppdatert til Premiere CS3. Den linja er der fortsatt, men nå går den ikke bort selv om jeg exporterer filmen, selv ikke med deinterlaced.

Prøvde også å gå in på field options og trykket på "Always deinterlace" (tror det var den) og linja ble noe svakere, men den var der fortsatt. Filmen ble også noe utydelig da.

Hvordan får jeg den vekk? Den synes også når jeg ser filmen både i winamp og på tv.

Forreseten, alle filmene jeg har på pc-en er overført med premiere pro 2, så vet ikke om problemet ligger der.

Endret av SuperDVD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Effects - Transform - Crop.

Så kan du croppe toppen med så mange prosent som må til for at streken forsvinner.

Så i Effects Controll går du under Motion og sjekker vekk for Uniform Scale og øker høyden med så mye du tok fra toppen. Sjekker at videoen står riktig.

Dette anbefaler jeg BARE fordi du skal fjerne en pixel eller to på toppen. Å skalere noe uten å holde det uniformt er fy fy om du hadde fjernet mye mer. Da ville man se at ting var strukket. Men med så lite fjernet vil ingen se det.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...