Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mange spm på en gang av usikker jente

Gjest rock_out

Anbefalte innlegg

Okei, jeg har en del spm som jeg håper noen av dere kan svare på.

Jeg er anonym fordi jeg er dritflau over det jeg skal fortelle.

Jeg er en jente på 16 år som har brukt p-piller i ca et halvt år nå. Har brukt å bære flink med å huske å ta pillen osv. Men nå de to-tre siste ukene har jeg vert slurven med å huske det. Og en uke skjedde det som jeg er så flau over. På tirsdagen glemte jeg å ta pilla så hadde jeg sex med eksen min. Dagen etter hadde jeg sex med kompisen til eksen og dagen etter der hadde jeg sex med en random på fest. Siden jeg hadde sex med eksen min har jeg glemt å ta pilla, pga urelevante årsaker. Dvs at jeg har hatt sex med tre stykker uten å ta pilla. Har jeg sjans for å være gravid, eller er det ikke noe å bekymre seg over? Burde jeg dra å skjekke meg for kjønnsykdommer osv?

Hjelp meg, please.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dvs at jeg har hatt sex med tre stykker uten å ta pilla. Har jeg sjans for å være gravid, eller er det ikke noe å bekymre seg over? Burde jeg dra å skjekke meg for kjønnsykdommer osv?

Hjelp meg, please.

Det er absolutt en sjangse å blir gravid i dette tilfellet.

Jeg anbefaler at du ber dine partner bruke kondom.

Dra til din nærmeste helsestasjon/fastlege. Ber om en graviditets- og SOS-test.

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Dvs at jeg har hatt sex med tre stykker uten å ta pilla. Har jeg sjans for å være gravid, eller er det ikke noe å bekymre seg over? Burde jeg dra å skjekke meg for kjønnsykdommer osv?

Du er klar over at p-piller ikke beskytter mot kjønnssykdommer, ikke sant?

Lenke til kommentar

Ville nå ha tatt en tur til legen for å sjekke seg for seksuelt overførbare sykdommer. Når man har så mange seksualpartnere som du tydeligvis har, så er det lett for at man kan bli smittet.

Må huske at det er ikke alle som får symptomene på disse sykdommene, de kan også være bærere.

Når det gjelder graviditet så skal det bare en liten sædcelle til før du blir gravid, og hvis du har hatt ubeskyttet sex (du nevnte ikke noe om prevensjon) så er sjansen der uansett om de har endt med at de har "fullført" akten med utløsning i vagina eller ikke.

Under hele samleiet vil sædceller komme ut, så ubeskyttet sex er ikke sikkert uansett om man "hopper av i svingen" eller ei.

Ta kontakt med din fastlege, eller eventuelt. en helestasjon.

Nå vil jeg ikke fornærme deg, og det er ikke ment som det, men av personlig erfaringer med det motsatte kjønn, og bekjennelser av kvinner i min omgangskrets så har ofte hyppig bytte av seksualpartner noe med selvtilliten å gjøre, eller mangel der av.

Kanskje en samtale med en god venn eller psykolog kunne også ha hjulpet deg med å takle presset som er ved å være både ung i dag, uansett om du er 14 eller 25. Vi menn har det på mange måter lettere, men den yngre garde har også et press på seg der.

Viktigeste er at man selv ikke lar seg presse til noe man ikke vil.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Du er klar over at p-piller ikke beskytter mot kjønnssykdommer, ikke sant?

Ja, jeg vet

Lenke til kommentar
Når det gjelder graviditet så skal det bare en liten sædcelle til før du blir gravid, og hvis du har hatt ubeskyttet sex (du nevnte ikke noe om prevensjon) så er sjansen der uansett om de har endt med at de har "fullført" akten med utløsning i vagina eller ikke.

Jeg går jo på pillen, men er så fryktelig slurven.

Uansett, Tusen takk for alle svar, har virkelig vært til hjelp.

Lenke til kommentar

P pille er ikke noe garanti for at du ikke blir gravid, så jeg råder deg forsatt til å ta en tur til legen.

Hvis man slurver med p pillen og kroppen egentlig er i syklus, er sjansen stor for at du blir gravid.

Sjansen er også forskjellig etter hvor du er på brettet (falsk syklus), jo nærmere slutten, jo større sjanse for at du ikke blir gravid.

Glemmer du 12-24timer går det greit, går det 1-2 dager så har effekten på pillene sluttet.

Lykke til uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...