XaTrIx Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei Har skaffet meg en iPhone 3G 8 GB m/ iTalk small abonnement. I dag den 27.10.08 ringte jeg til Netcom for å bryte abonnementet. Noe som gikk greit. Etter frem og tilbake med gjenopprettninger på telefonen og noen timer senere fikk jeg omsider mitt Onecall-simkort til å virke i telefonen, men alle mine programmer var forsvunnet. Hvordan kan jeg få tilbake mine programmer? De var kjøpt på app-store rett fra telefonen. Ringte Netcom da jeg tolket apple sine sider slik at det var den trådløsoperatøren som hadde lisens til å selge telefonen i ett land som hadde ansvar for brukerstøtte. De prøvde å forklare situasjonen, og så spurte om et telefonnummer. Så snart han hadde fått tastet inn nummeret på datamaskinen og så jeg ikke var kunde lenger skiftet tonen brått. Konsulentet fortalte at jeg ikke hadde rett på support siden jeg ikke var kunde hos dem. Spurte om det var de som hadde kundesupport for iPhone i Norge, og det var det. Det jeg lurer på nå er hvem jeg har å forholde meg til dersom jeg får problemer med telefonen. Er det kun butikken jeg kjøpte den hos som kan hjelpe meg? Hva hvis butikkkjeden går konkurs og jeg får et HW problem? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Nå skal jeg ikke uttale meg skråsikkert da jeg ikke har fjernet operatøslåskoden på en iPhone 3G, men du må vel oppdatere firmwaren på den via iTunes? Da vil jo alt du har lagt inn på telefonen forsvinne, så viktig å ta backup først. Har du kjøpt programvaren ville jeg hørt med Apple da det kanskje er registrert en konto på deg så du får laste det ned en gang til. Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei Fant ut at jeg kunne laste ner programmer gratis på nytt rett fra iPhone.. Så da er det problemet løst. Men lurer fortsatt på hvem som har support for telefonen. Er det noen lover eller rettigheter på support for produkter? Eller er det kun dersom det er noe direkte galt med produktene en har krav på hjelp? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Men lurer fortsatt på hvem som har support for telefonen. Apple? Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Mulig jeg tar feil nå, men moobi er de som styrer med garanti osv på alt av telefoner, netcom selger dem bare for moobi. Er det ikke de du da skal kontakte? Lenke til kommentar
Bretteville Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Mulig jeg tar feil nå, men moobi er de som styrer med garanti osv på alt av telefoner, netcom selger dem bare for moobi. Er det ikke de du da skal kontakte? Jeg synes dette høres korrekt ut. Telefonen er kjøpt hos Moobi, og abonnementet er kjøpt hos NetCom. Når man da avslutter kundeforholdet til NetCom så er man ikke kunde der lenger, og da kan man vel heller ikke forvente kundestøtte fra de? Står dette opplyst noen steder når man kjøper iPhone? I avtalevilkårene eller lignende? Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Står sikkert skrevet en eller annen plass at netcom kun selger mobiltelefoner for Moobi, men jeg har akkurat hatt en garantisak på en telefon der og da ble jeg opplyst om dette av en selger i Netcom. Netcom sin support er i såfall bare på abonnement kan jeg tenke meg. Moobi er jo et større selskap som ikke bare selger mobiltelefoner for Netcom, men også andre aktører. Det er jo fra de man får garantibevis, ikke netcom. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå