Klara Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Hei! Jeg spiller Mafia på oppløsningen 1280*1024.. Når jeg kjører fort, møter andre biler, eller skal skyte noen.. opplever jeg at spillet hakker.. Er det noen som har peiling på grunnen til dette? Kan det vere noe med at jeg har DirectX 9.0 installert? Mvh Thomas;) Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Du burde prøve forskjellige oppløsninger før du spør... Men uansett, jeg har samme problemet. Og det gjelder alle oppløsninger og DX 9 eller DX 8. Jeg kan bare anta at dette har noe med gjennomsnitts FPS'en til ATI sine skjermkort... For den er visst nok ikke så bra som diverse GF kort. Jeg har ikke hatt sjansen til å prøve spillet på et annet kort enda, så jeg vet ikke om det bare gjelder Radeon 9700 Pro... Edit: Jeg har nesten samme maskinoppsett som deg, bortsett fra et MSI hovedkort og en AMD XP 2500 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Åssen drivere bruker du? Prøv den nyeste.. 3.2 + controlpanel . Last ned fra www.rage3d.com Hvis det ikke funker,, prøv omega driverne http://www.omegacorner.com /Edit: skrivefeil Lenke til kommentar
It's me Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Kjørte spillet med Asus GF4 Ti4200 128mb ram flytenede med samme oppløsning så 9700pro burde klare det mye bedre. Sjekk nyeste drivere. Prøv å avinnstalere drivere til kortet, fjern det fysisk og sett det inn igjen og innstaler nyeste drivere. Har pc'en din nok ram og rask nok cpu? Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 JEG har prøvd alle driver kombinasjoner og alle mulige innstillinger etc. etc. ++ Samme resultat... Lenke til kommentar
RoaX Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 har du lagt inn win XP sp1 kan dette være årsaken til problemet. dette kan sette ned hastigheten på programmerspill med ganske mye. Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 det er sånn radeon er kanskje får du max fps på 100+ men minimum fps dropper ofte ned til under 30 noe som er uholdbart spør du meg nvidiakortene har ikke dette min. fps problemet Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 det er sånn radeon er kanskje får du max fps på 100+ men minimum fps dropper ofte ned til under 30 noe som er uholdbart spør du meg nvidiakortene har ikke dette min. fps problemet Hallo...... (rister på hodet) De siste Catalyst-versjonene har hatt en bug både i OpenGL og DirectX som gir hikke (engelsk "stutter") i spill. Catalyst v3.2 fikset denne i OpenGL, i v3.3 bør dette også være løst for DirectX. Noen tips for å minske problemet kan finnes her. (edit: fikset link) Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Du har vel ikke aa eller af på? Lenke til kommentar
Klara Skrevet 2. april 2003 Forfatter Del Skrevet 2. april 2003 Nei, jeg har ikke på noe AA lr AF.. jeg syntes så klart og tydelig å huske at før kunne jeg kjøre det på 1600*1200.. og da gikk det glatt! Jeg har nå prøvd med omegadrivere, gamle catalystdrivere.. og jeg får fortsatt det samme, gamle, elendige resultatet..! Jeg har foresten det samme problemet med gta3.:! Noen flere forslag til hva jeg kan gjøre!? Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 har du lagt inn win XP sp1 kan dette være årsaken til problemet. dette kan sette ned hastigheten på programmerspill med ganske mye. Det finnes en fix for XP sp1, men jeg husker ikke hvor jeg fant den... Det finnes også en ny versjon av DX9(a) som skal fikse noen problemer med ATI-kort.. Installer disse og se om det hjelper!! Lenke til kommentar
trynemonto Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Nei, jeg har ikke på noe AA lr AF.. jeg syntes så klart og tydelig å huske at før kunne jeg kjøre det på 1600*1200.. og da gikk det glatt! Jeg har nå prøvd med omegadrivere, gamle catalystdrivere.. og jeg får fortsatt det samme, gamle, elendige resultatet..! Jeg har foresten det samme problemet med gta3.:! Noen flere forslag til hva jeg kan gjøre!? Tips fra en denne tråden: Display Properties - Settings - Advanced - Troubleshootså trekker du Hardware acceleration slider'en ned 1 hakk Da går spilla jevnt Jeg gjorde det (+ sette AGP-voltage til 1.7 volt), og GTA3 gikk bedre. Ikke perfekt, men definitivt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå