Gå til innhold

Sikring til foodprocessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Halloen!

Her om dagen gikk sikringa til foodprosessoren min. Må jeg kjøpe ny maskin, eller får jeg kjøpt kun sikring - evt. hvor? Var innom Elkjøp, men de hadde ikke noe slikt...

Hva slags sikring er det?

På generell basis; om du mot formodning ikke finner den hos Elfa er det kanskje like greit å gi opp. Elkjøp burde klare å skaffe, om de legger seg litt i selen -er maskinen innenfor reklamasjonsfristen er de vel strengt tatt forpliktet til det..

Edit: tolket det slik at maskinen var kjøpt på Elkjøp, men leste det kanskje feil..

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Har fått tak i sikring nå. Fikk kjøpt det hos en el-reperatør :)

Men det viser seg at det er hull i gummien som er rundt ledningen... Vil det fungere hvis jeg bruker isoleringsteip rundt hullet, eller er det bare å kaste hele foodprocessoren? Eventuelt hvis jeg ikke kan spørre her - hvor kan jeg spørre om det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har fått tak i sikring nå. Fikk kjøpt det hos en el-reperatør :)

Men det viser seg at det er hull i gummien som er rundt ledningen... Vil det fungere hvis jeg bruker isoleringsteip rundt hullet, eller er det bare å kaste hele foodprocessoren? Eventuelt hvis jeg ikke kan spørre her - hvor kan jeg spørre om det?

IKKE BRUK ISOLASJONSTEIP. du kan bruke en teip som heter vulkteip. den er dyr. du trenger bare 6 cm fra den. den utvider seg og krumper alt etter temperaturen og påskjenninger.

BRUK HELST KRYMPESTRØMPE. det er plastikk som du smelter over hullet. du kan bruke kortslutningstrømpe, men det er dyrt. du kan skjøyte ledningen over hullet men det anbefales ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...