Gå til innhold

Trenger litt expertise til valg av nytt HK

knupp

Anbefalte innlegg

Skal i gang med å bygge en ny pc og i den forbindelse kunne det ha vært greit med hjelp til og velge ut ett stabilt HK.

Pc'n skal primært brukes til multimedia som filmer,foto,musikk o.l. Kommer ikke til og bli brukt så mye til spill pga. PS3 m.m.

Komponenter som jeg har tenkt å bruke er:

-Cpu intel E8400 3,0 ghz

-Ram OCZ gold xtc 4Gb

-Hd samsung spinpoint 750Gb

-Sk ikke helt bestemt meg enda

Når det gjelder HK så har jeg sett litt på Asus PQ5 til rundt 1000 lappen, men er usikker når det gjelder det. Mulig Gigabite har noen som vil passe. Ellers vil den bli noe klokket opp, men ikke av noe ekstrem art.

Har sett at det er mye "know how" inne på disse sidene her, så jeg håper det er noen her som kan gi meg litt hjelp....på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P5Q er et fint hovedkort.

Om du ikke skal overklokke (ikke mye iallefall), ha CF/SLI (siden du spiller på PS3) så kan du heller gå for et billigere P35 hovedkort og investere i et separat lydkort, slik at du ender opp på omtrent samme pris. (Om du er glad i musikk / film kan et separat lydkort være ikke så dumt).

Lenke til kommentar

P5Q er PERFEKT! Da har du PCI-E 2.0 from fremtidige skjermkort oppgraderinger som kan bli aktuellt neste år, noe som P35 IKKE har.

Ellers må du ha litt anlegg om du skal merke forskjell på dagens integrerte lydkort og ett eksternt ett, med andre det vil koste en del, og jeg må si lydkvaliteten er ganske god.

Lenke til kommentar

Takker og bukker for raske svar, skjønner at det var et lurt trekk og be om hjelp på dette forumet. Da vil det bli en P5Q på meg i løpet av noen dager (gleder meg til å montere alle delene sammen) :D

Takk for hjelpen :new_woot:

Lenke til kommentar
Ellers må du ha litt anlegg om du skal merke forskjell på dagens integrerte lydkort og ett eksternt ett, med andre det vil koste en del, og jeg må si lydkvaliteten er ganske god.

På de fleste hovedkort ja, sikkert bare jeg som har vært litt uheldig med mitt P5K jeg =\

EDIT: men det skyldes muligens "lack of drivers", vet ikke helt.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...