Bister Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Skal da starte igjen med fotball, hvordan burde jeg trene da jeg skal spille spiss? Liker å gå en mot en og kommer til en del avslutninger, prøver også å gå veldig mye på løp. Så hvordan trene, og hva? Håper på svar Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 øv på filming ! kast deg som en italiener og lær deg å rulle 3 ganger ekstra iallefall! Interval trening da kanskje? Skuddtrening? Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Kort intervall - eksplosivitet Skudd og avslutningstrening. Generell kondisjon Styrke Teknikk Først og fremst, spill ball og ha det gøy! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Helt totalt uenig, ikke spill ball for å ha det gøy. Spill seriøst, spill for å bli best! vær rå med kompisene på trening, trykk til skikkelig. Husk å syte når du blir taklet selv.... !respekt! Kan være lurt med styrketrening ja.. Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 En god blanding av seriøsitet, målbevissthet og moro er nok det beste. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 hehe, vil si at en uggen blanding er det beste, men skal gi meg nå tihi Lenke til kommentar
Bister Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 - Avslutninger - Intervaller - Teknikk - Styrke Noe mer? Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Nja. Egentlig ikke. Men kjør 20x20 intervaller og 4x4. 20x20= 20 sekunder fullsprint. Valgfri lengde på pause, men ikke så veldig mye over 20 sek. Gjør det 20 ganger. 4x4= 4 minutter på 80+ %. 3 min pause. Kjøres 4 ganger. Når jeg sier pause mener jeg rolig jogg. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Stones, cirka den intervallen har vi kjørt nå i to år. Veldig effektiv! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 - Avslutninger- Intervaller - Teknikk - Styrke Noe mer? Pasninger, du kommer ingen vei uten å kunne spille ballen ordentlig Lenke til kommentar
Bister Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Stones, cirka den intervallen har vi kjørt nå i to år. Veldig effektiv! Hvilken forandringer har dere? siden du skrev ca.? Endret 30. oktober 2008 av Bangern1991 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Intervaller, intervaller og intervaller. Selv den mest udugelige fotballspiller blir god om han løper mye. Da får han ballen mer enn andre, samt at han tar del i flere situasjoner enn andre. Den som løper mest er stort sett best. Sett at du ikke heter Erik Mykland eller noe annet med overblikk og teknikk av en annen verden.. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har kjørt økende intervall, 1x1min, 1x1,5min, 1x2min, 1x2.5min, 2x2min. 20 sekund jogging mellom hvert løp. Vinkel løp, 100 meter med 90grader vinkel på 50meter. Løp i 2 grupper som løper annen hver. Løp 10-15 ganger med 80%. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Den beste treningen er å løpe 4x4 intervaller med høyt tempo. 4x4 er best fordi man bruker ca 3 minutter på å få opp pulsen ordentlig, og å ha høy puls i ca ett minutt, da trener man hjertet optimalt Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Tren opp kondisen din. Løp mye i kamp. Søk etter rom, finn mange muligheter. Etter du har mistet ballen å ikke har noe å gjøre. Tenk på hva du kan gjøre neste gang. Vær spillbar så ofte som mulig. Gå på masse løp. Rop mye. = klassespiss. Lenke til kommentar
Fuzzpedal Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg ville trent mer hurtighet enn utholdenhet med tanke på spissrollen. Du er som regel fritatt fra defensiv jobbing som spiss og får ofte gode pauser i løpet av kampen, for all del du må ha en noenlunde god utholdenhet da. Men hurtighet er en vanvittig styrke å ha som spiss. Med god fart kommer du til svært mange sjanser i løpet av en kamp, og kombinerer du det med gode avslutninger er du langt på vei F.eks. Kjør sprinter på 50 - 100 m, med lange pauser i mellom (slik at du er helt uthvilt mellom hver sprint). Du kan også kjøre kortere spurter med retningsforandringer underveis (fortsatt korte arbeidsperioder med lange pauser). Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Jeg ville trent mer hurtighet enn utholdenhet med tanke på spissrollen. Du er som regel fritatt fra defensiv jobbing som spiss og får ofte gode pauser i løpet av kampen, for all del du må ha en noenlunde god utholdenhet da. Men hurtighet er en vanvittig styrke å ha som spiss. Med god fart kommer du til svært mange sjanser i løpet av en kamp, og kombinerer du det med gode avslutninger er du langt på vei F.eks. Kjør sprinter på 50 - 100 m, med lange pauser i mellom (slik at du er helt uthvilt mellom hver sprint). Du kan også kjøre kortere spurter med retningsforandringer underveis (fortsatt korte arbeidsperioder med lange pauser). Ja, jeg glemte det.! Hurtighet er nokså viktig som kondis. Har du begge de delene er det bare å komme deg ut på banen å eie.! Er spiss selv:P Lenke til kommentar
gaggy Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 sett deg på huk ved cornerflagget og bæsj til du får en stikker. så løp deg inn på onside og snu deg 180grader og løp etter ballen,dribl keeper og scor mål. restituer ved å slenge i en snus og still deg fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå