Gå til innhold

Hvordan trene? Spiss.

Bister

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja. Egentlig ikke.

Men kjør 20x20 intervaller og 4x4.

20x20= 20 sekunder fullsprint. Valgfri lengde på pause, men ikke så veldig mye over 20 sek. Gjør det 20 ganger.

4x4= 4 minutter på 80+ %. 3 min pause. Kjøres 4 ganger.

Når jeg sier pause mener jeg rolig jogg.

Lenke til kommentar

Intervaller, intervaller og intervaller. Selv den mest udugelige fotballspiller blir god om han løper mye. Da får han ballen mer enn andre, samt at han tar del i flere situasjoner enn andre. Den som løper mest er stort sett best. Sett at du ikke heter Erik Mykland eller noe annet med overblikk og teknikk av en annen verden..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ville trent mer hurtighet enn utholdenhet med tanke på spissrollen. Du er som regel fritatt fra defensiv jobbing som spiss og får ofte gode pauser i løpet av kampen, for all del du må ha en noenlunde god utholdenhet da. Men hurtighet er en vanvittig styrke å ha som spiss. Med god fart kommer du til svært mange sjanser i løpet av en kamp, og kombinerer du det med gode avslutninger er du langt på vei :)

F.eks. Kjør sprinter på 50 - 100 m, med lange pauser i mellom (slik at du er helt uthvilt mellom hver sprint). Du kan også kjøre kortere spurter med retningsforandringer underveis (fortsatt korte arbeidsperioder med lange pauser).

Lenke til kommentar
Jeg ville trent mer hurtighet enn utholdenhet med tanke på spissrollen. Du er som regel fritatt fra defensiv jobbing som spiss og får ofte gode pauser i løpet av kampen, for all del du må ha en noenlunde god utholdenhet da. Men hurtighet er en vanvittig styrke å ha som spiss. Med god fart kommer du til svært mange sjanser i løpet av en kamp, og kombinerer du det med gode avslutninger er du langt på vei :)

F.eks. Kjør sprinter på 50 - 100 m, med lange pauser i mellom (slik at du er helt uthvilt mellom hver sprint). Du kan også kjøre kortere spurter med retningsforandringer underveis (fortsatt korte arbeidsperioder med lange pauser).

Ja, jeg glemte det.! Hurtighet er nokså viktig som kondis. Har du begge de delene er det bare å komme deg ut på banen å eie.! Er spiss selv:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...