James Bond Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei og hopp! livet er topp! Nå har PSP-3000 blitt lansert en mengde steder, og er ikke lenge til før den finnes snart i alle EL-butikker i Norge - PSP har denne gangen fått en helt ny skjerm som kan gi bedre farger! - PSP har innebygd mic! (no big deal, men kan være kjekk og ha!) - PSP har fått endret design med små marginer (mer comfort o.s.v) - PSP kan nå spille på non-hd tv med RCA kabel (gul, hvit-rød) -> SCART Nedenfor ser vi hva som gjør at skjermen leverer sin intensitet PSP-3000 official announcment video: Noen comparison bilder, mellom PSP-2000 og PSP-3000 (PSP-3000 nederst) Video som viser forskjellen: Jeez! Det der antar jeg er mere vibrant og "contrasty" - Bør jeg kjøpe denne PSP`n? Jeg har aldri hatt PSP men alltid hatt lyst på. - Er det rette veien og gå? For litt siden så fant jeg dette på wikipedia: New LCD screen problems PSP-2000 (Slim & Lite) and PSP-3000 screen comparison, showing different subpixel structure.Soon after the release of the PSP-3000 it emerged that the new screen showed visible dark lines, similar to traditional scan lines, and displayed interlacing-like artifacts during on-screen motion. It has been shown that the new screen possesses a new horizontal subpixel structure, which is thought to be the main contributory factor to the screen's scanline-like appearance. The exact cause of the interlace-style artifacts is unknown, but has been confirmed by SCEI as being an intrinsic characteristic of the new LCD panel.[13] On October 21, 2008 SCEA issued the following statement regarding the issue; “ On some occasions, scan lines may appear on scenes where brightness changes drastically, due to the hardware features of the new LCD device on PSP-3000. Installed with this new LCD device, PSP-3000 offers more natural and vibrant colors on its screen, but the scan lines have come out to be more visible as a result of improving response time to alleviate the afterimages on PSP-3000. Since this is due to hardware specification, there are no plans for a system software update concerning this issue. 3 videoer viser deg problemet! Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Se filmen hos Youtube Hva gjør jeg nå? Skal jeg kjøpe denne eller bør jeg ikke? Hvem kommer til og kjøpe den, og hvem har den allerede? la oss diskutere. Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Er vel bedre å gå for psp-2000 http://psp.ign.com/articles/922/922316p1.html obs, du hadde allerde skrevet det som sto der Endret 27. oktober 2008 av akinesia Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 På tide å oppdragere til 2 analogstikker (eller hva de kalles på PSP) Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 På tide å oppdragere til 2 analogstikker (eller hva de kalles på PSP) Det kommer bare til å skje ved en eventuell PSP2. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 På tide å oppdragere til 2 analogstikker (eller hva de kalles på PSP) Dette har jeg tenkt på og! Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Blargh! Faen at de klarte å fucke opp skjermen. Kjøpte en PSP-2000 rett før de annonserte PSP-3000, så jeg leverte den naturligvis tilbake for å kjøpe den neste i serien. Vet at de har sagt at det ikke er noen løsning på problemet, men hvis konsumersinnet blir stort nok, så må de jo nesten gjøre noe med det enten de vil eller ikke. Skal se hvordan det utvikler seg, men jeg blir nok mest sannsynlig bare å kjøpe PSP-2000 igjen. Stortrivdes med den de få dagene jeg hadde den. Endret 28. oktober 2008 av XDamage Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 Blargh! Faen at de klarte å fucke opp skjermen. Kjøpte en PSP-2000 rett før de annonserte PSP-3000, så jeg leverte den naturligvis tilbake for å kjøpe den neste i serien. Vet at de har sagt at det ikke er noen løsning på problemet, men hvis konsumersinnet blir stort nok, så må de jo nesten gjøre noe med det enten de vil eller ikke. Skal se hvordan det utvikler seg, men jeg blir nok mest sannsynlig bare å kjøpe PSP-2000 igjen. Stortrivdes med den de få dagene jeg hadde den. Dette problemet med skjermen er ikke ofte! Det kan merkes på svarte farger spesiellt. Men det har noe med avstanded fra øyne til skjerm også. Om du sitter klistra fordi du prøver og kverke en i Socom, så vill du nok merke litt ja. Men om du sitter med PSPen med avstand (slik som man skal) Så burde du virkelig stortrives. Jeg tviler på at Sony kommer til og gjøre noe. Som SCEE skjef David Reeves sa: PSP-3000 vill ta over fra PSP-2000 og fortsette for full salg neste september. Da får man ikke lenger kjøpt PSP-2000 (kun brukt isåfall.) Da er det for sent og fixe problemet nå! For de har allerede begynnt med PSP-3000, Om det bare var så lett at de kunne "slette" den og fixe problemet og sette release dato og putte den inn i produksjon igjen. Men man kan jo alltids sende e-post til Sony Norge`s markedsførere og spørre om det kommer til og bli gjort noe. Men men sannsynelig ikke. Det tror jeg. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Jeg vill ha mere innlegg i denne tråden Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 jeg har en psp 3000, og jeg har ikke lagt merke til disse linjene, jeg har spilt FF IIV Crisis Core og Monster Hunter Freedom 2, uten noen tydelige tegn på at denne skjermen er noe gårligere enn den forrigere(selvsagt er den det når sony påpeker det) men jeg har sammenlignet min me en venns 2000, og det er en klart mye bedre skjerm på 3000, men som mange sier er det noen problemer med 3000 skjermen, vil ikke påstå det altså, synes den er smooth jeg =) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg har en stund nå fulgt med litt på PSP og den nye modellen. Har veldig lyst på en spillkonsoll som er lett tiljengelig og kan lett legges vekk. Jeg har bare PC fra før av med ubuntu, som ikke egner seg så godt til spill etter min mening. Om det blir psp2k eller 3k jeg går for vet jeg ikke enda, men den nye skjermen ser ihvertfall bedre ut. Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Jeg tipper at Sony kommer til å fikse problemet uten å si noe om det når nye PSP3000 blir laget i fabrikken. Ghosting har aldri plaget meg på min PSP2000 så jeg tror jeg venter til det kommer en PSP3000 limited ed. bundle elns. Dessuten kan du ikke ha custom firmware på den... enda. Endret 4. november 2008 av NorthernAvenger Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Dritt, firkant-knappen på psp-3000 min har slutten å virke. Hva nå, tar jeg kontakt med sony eller amazon.co.uk hvor den er kjøpt? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Dritt, firkant-knappen på psp-3000 min har slutten å virke. Hva nå, tar jeg kontakt med sony eller amazon.co.uk hvor den er kjøpt? kontakte amazon ja. Men er ikke amazon som ebay? alle privatpersoner legger ut sitt? Lenke til kommentar
Elohim Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Dritt, firkant-knappen på psp-3000 min har slutten å virke. Hva nå, tar jeg kontakt med sony eller amazon.co.uk hvor den er kjøpt? kontakte amazon ja. Men er ikke amazon som ebay? alle privatpersoner legger ut sitt? amazon er for det meste foretninger som legger ut varene, tror faktisk ikke det er mulig og legge ut ting der hvis du ikke er i et firma. (tror jeg) Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Hei dere, og hei Elohim Jeg lurer på en ting. Kan jeg med PSP-3000 og component AV cable 5 pins, spille, se filmer o.s.v på VANLIG SD TV? Eller må jeg ha den med 3 pins? men kan den med 3 pins brukes på HD tv? ellers bør jeg bare skaffe component cablen for den funker på begge? eller er jeg HELT på jordet? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Er alle PSP-3000 som selges i norge bundla med Lego batman eller NFS undercover? Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Er alle PSP-3000 som selges i norge bundla med Lego batman eller NFS undercover? Det tror jeg faktisk at det er. Jeg skulle gjerne visst hvorfor. Hadde muligens vært interessert i en core pack til billigere pris.. hah! der har vi svaret kanskje? det blir for billig for en ny modell som selskapet skal tjene peng på. Takk for spørsmål uansett. Jeg får den jo til burs som sagt, så jeg får bare venta da. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Så lenge den ikke har fått 2 stikker, så er det ikke noe jeg sikler litt etter. Lenke til kommentar
NorthernAvenger Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei dere, og hei Elohim Jeg lurer på en ting. Kan jeg med PSP-3000 og component AV cable 5 pins, spille, se filmer o.s.v på VANLIG SD TV? Eller må jeg ha den med 3 pins? men kan den med 3 pins brukes på HD tv? ellers bør jeg bare skaffe component cablen for den funker på begge? eller er jeg HELT på jordet? På SDTV er det mest sannsynlig ikke komponentinngang så den du bør se etter er komposittkabel. Kompositt kan ikke vise annet enn SD og er usikker, men tidligere var det i hvertfall slik at kompositt ikke kan vise spill, bare video. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Hei dere, og hei Elohim Jeg lurer på en ting. Kan jeg med PSP-3000 og component AV cable 5 pins, spille, se filmer o.s.v på VANLIG SD TV? Eller må jeg ha den med 3 pins? men kan den med 3 pins brukes på HD tv? ellers bør jeg bare skaffe component cablen for den funker på begge? eller er jeg HELT på jordet? På SDTV er det mest sannsynlig ikke komponentinngang så den du bør se etter er komposittkabel. Kompositt kan ikke vise annet enn SD og er usikker, men tidligere var det i hvertfall slik at kompositt ikke kan vise spill, bare video. Hyggelig at du bryr deg! men jeg har funnet løsningen.Den er meget hyggelig og genial! på gamezone.no der skal jeg kjøpe min PSP-3000 i bundle. Og også denne lovely kabelen her: Problemet er løst! Det er digg løsning på problemet for mange PSP-brukere syns jeg. 2-i-1 lizm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå