tinyb00m Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Jeg sitter å brynes litt på en oppgave. Kan noen hjelpe meg over hvordan jeg kan lage et godt system i Microsoft access. Hvor man kan Registrere kunder, hvor man selv fyller inn det kundenummeret som kunden skal ha, legger inn navn og adresse, og så en drop meny boks over hvilket nett kunden tilhører (f.eks Trondheim eller Hamar), og ut ifra det skal den slå opp hvilke mac adresser som er tilgjengelig for kunden. Da når denne mac'en er valgt, så fjernes den fra listen, og legges i en liste over tatte mac adresser. Det må også være en søkefunksjon, hvor man kan søke på evnt mac adresse, kunde nummer, navn og eller adresse, og ut i fra det kunne vite hvilket modem kunden har osv. Det må også være en funksjon hvor da "admin" går inn å kunne registrere mac adresser, til de forskjellige nettene, slik at nye macadresser blir tilgjengelig når man skal registrere nye kunder og velge mac til dem. Huff er skikkelig lost, lol... jeg ser jo HVA jeg må gjøre, men er så usikker på hvordan evnt tabellere, skjemaer, spørringer osv jeg må lage. Kan noen hjelpe meg?? Takk på forhånd Irene Lenke til kommentar
Roudi Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg er ute etter samme sak. Følger med her:) Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 i dett tilfellet tror jeg du kan ha bedre hell med gode svar her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=233 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 i dett tilfellet tror jeg du kan ha bedre hell med gode svar her:https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=233 Jupp, og derfor flyttes den. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Vi gidder ikke sitte og gjøre hele skoleoppgaven din. Du får prøve litt selv, komme med ditt forslag, og så kan vi komme med innspill og sparke deg i riktig retning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå