Nerowulf Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Vifta på skjermkortet går for fullt i oppstartsfasen. Hva er meningen med det? Går det an å få fikset det? Temperaturen ligger på normalt 30 grader. Ikke over 50 grader under belast. Skjermkort: 9800 GT (1GB), siste driver. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er det så ille a? Det er jo bare i omtrent 4 sekunder... Min gjør det samme. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Tror de fleste vifter settes opp til 100% i oppstart (av windows?) for å sjekke at de virker(?), og så blir regulert ned igjen Vifta på mitt 8800gts snurrer for fullt under oppstart også Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Windows er ikke loadet enda, så det er ikke den som styrer viften. Kan være flere grunner til at viften spinner opp på 100% i noen sekunder: -Alle (bør ihvertfall være alle) skjermkort er utstyrt med en RPM sensor. Viften spinnes opp for å sjekke om den i det hele tatt fungerer. Hvis den ikke gjør det, så "sier" skjermkortet ifra til hovedkortet så den piper/gir signal om feilen. (Er en del av POST'en til skjermkortet (Power On Self Test)) -Viften kjører med 100% til viftestyringen settes inn etter å ha lest av temperaturet på kortet. Det virker ihvertfall logisk nok for meg at viften går på 100% framfor 5% om man ikke har fått målt temperaturen enda. -For å blåse bort alt støvet Endret 27. oktober 2008 av E.C. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Alle nyere skjerm kort gjør dette. Tipper som han over sier at dette er en del av sjekk rutinen til skjermkortet når man skrur på pc'en. Hvorfor ønsker du å gjøre noe med dette, dette skjer ca 2-3 sekunder hver gang du skrur på / restarter pc'en. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2008 2-3 sekunder!? Sett på en null, så lenge går den hos meg. Den bråker jo nesten like mye som en støvsuger Jeg vet ikke helt jeg, men jeg syns PC'en min er litt generelt ustabil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå