Slompefisk Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har hadd store problemer med min pc etter et besøk av en trojan torsdag. Får ikke åpnet noen programmer, ingenting som kan hjelpe meg (som jeg vet i hvertfall) med å bli kvitt det! Tror siste utvei er formatering, men cden fra Asus starter ikke opp automatisk når jeg setter den inn, og får ikke åpnet min datamaskin for å åpne den derfra.. Har prøvd å formatere via ledetekst, men får bare denne beskjeden: "filsystemtypen er NTFS.Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon c:".. Hva betyr dette? Kommer altså ikke inn på noen programmer, og får ikke til å formatere på de måtene jeg vet av.. Jeg får ikke åpnet noen program uansett hvilken modus jeg starter pc i, og får heller ikke formatert.. Noen som har noen gode tips?? Trenger de sårt! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 her er linken fra tråden han starta først med litt mer info : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1027411&hl= Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Skal du boote fra cd (noe du må gjøre om du skal formatere), må du inn i BIOS for å endre BOOT-rekkefølgen (cd-rom må stå først). Kommer du til skrivebordet og får du f.eks. Start->Kjør? Hvis, kan du forsøke å kjøre systemgjenoppreting ved å lime inn følgene linje i kjør-feltet: %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Skal du boote fra cd (noe du må gjøre om du skal formatere), må du inn i BIOS for å endre BOOT-rekkefølgen (cd-rom må stå først). Kommer du til skrivebordet og får du f.eks. Start->Kjør? Hvis, kan du forsøke å kjøre systemgjenoppreting ved å lime inn følgene linje i kjør-feltet: %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe Kommer meg til kjør og får skrevet inn kommandoen. Denne feilmeldingen kommer da opp: "Finner ikke c:\windows\system32\restore\rstrui.exe. " Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Har du mulighet til å bruke minnepenn eller cd-rom? Hvis, så kan du legge Combofix på minnepennen eller brenn den på cd. Legg programmet over på skrivebordet og kjør det. Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Har du mulighet til å bruke minnepenn eller cd-rom?Hvis, så kan du legge Combofix på minnepennen eller brenn den på cd. Legg programmet over på skrivebordet og kjør det. Minnepenn funker ikke i hvertfall, cdrommet vil heller ikke bli spilt av.. Får derfor ikke til å få noe inn på pcen som allerede ikke er der! Og av de programmer som allerede er der funker ca bare notisblokk.. Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Når jeg kommer til kjør og skriver inn kommandoen g:\ (for minnepennen) får jeg likevel velge filen til ComboFix. Men, det skjer lite! Får og hentet opp infoen fra cden, men pcen finner ikke noe program å strate booten i.. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Får du startet i Sikker modus (tapp F8 under oppstart)? Hvis, forsøk og last over fra combofix fra cd-rommen/minnepennen. Du kan også gjøre følgende: Åpne utforsker og klikk deg fram til Windows/System32-mappa Ordne filene etter dato Se på filene som ble opprettet rett etter at du evt. aktiverte trojaneren. 'Tilfeldige' filnavn etc. tilhører i de fleste sammenhenger, malwaren og kan slettes. Start i normal modus og se om du får gjort noe med minnepenn/cd-rom og combofix --- Alt. Avira rescue system er en boot-cd som du kan forsøke å kjøre. Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Får du startet i Sikker modus (tapp F8 under oppstart)? Hvis, forsøk og last over fra combofix fra cd-rommen/minnepennen. Du kan også gjøre følgende: Åpne utforsker og klikk deg fram til Windows/System32-mappa Ordne filene etter dato Se på filene som ble opprettet rett etter at du evt. aktiverte trojaneren. 'Tilfeldige' filnavn etc. tilhører i de fleste sammenhenger, malwaren og kan slettes. Start i normal modus og se om du får gjort noe med minnepenn/cd-rom og combofix --- Alt. Avira rescue system er en boot-cd som du kan forsøke å kjøre. Kommer meg ikke inn på windows/system32-mappa, ikke på utforsker heller.. Ingen resultater med cd eller minnepenn i normal modus! ser ut som om de fleste programmene mine har fått .exe format,og vil ikke åpne. Denne feilmeldingen kommer opp ved normal oppstart: "failed to prepare Critical file! Chameleon Engine out of service!. Kan det være noe? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Du får ikke tilgang til utforsker i sikker modus heller? Lag deg en boot-cd med avira (se link forrige post) Sørg for at cd-rom er satt som 1.pri i BIOS (for å komme inn i bios, trykker du F2, DEL eller annen tast. Bruker som regel å komme på skjermen i startet hvilken tast som skal trykkes for å komme inn i setup/bios) Lenke til kommentar
Slompefisk Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Der! Den søker igjennom nå, har funnet noe greier allerede.. Veien videre er åpenlys, eller er det noe jeg skal være obs på om det nå ordner seg og jeg får fjernet trojanen? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 post div logger hvis programmet lager det Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hvis avira får fjernet det som skal til for å få til å få combofix til å kjøre (fra skrivebordet), så kjører du en runde med combofix etterpå... Nå er jeg veldig dårlig i MS-dos (eller cmd), men går ut ifra at du får tilgang til minnepinnen din dersom du blar deg frem via komandolinjen i cmd. Det bør vel da være mulig å kopiere fil fra minnepinnen og bort til skrivebordet på denne måten? edit: ja, som sagt over av submit. Post evt. logg av avira også Endret 27. oktober 2008 av r2d290 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 sleng på mbam som jeg forstår også XD combofix er gresk for meg :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå