Gå til innhold

Får jeg overklokket mer?

Anbefalte innlegg

Heisann!

System:

Asus P5N-E Sli

C2d E6400 @2.66Ghz

Northq Vannavkjøling

750w Psu

Overklokken nå består bare av å kjøre opp fra 1066 fsb til 1333(som er angitt max på hk). Jeg har meget tilfredstillende temperaturer, siden jeg er på max fsb kan jeg vel ikke overklokke mer?

(jeg har boota på 1600 fsb med litt høyere volt og da hadde jeg 3.2ghz men dette var ikke stabilt og den vil ikke det mer)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

System:

Asus P5N-E Sli

C2d E6400 @2.66Ghz

Northq Vannavkjøling

750w Psu

Overklokken nå består bare av å kjøre opp fra 1066 fsb til 1333(som er angitt max på hk). Jeg har meget tilfredstillende temperaturer, siden jeg er på max fsb kan jeg vel ikke overklokke mer?

(jeg har boota på 1600 fsb med litt høyere volt og da hadde jeg 3.2ghz men dette var ikke stabilt og den vil ikke det mer)

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Jeg har samme prosessor som deg, og den har nå dura i snart to år på 3,2 uten å stille opp volten på et P5B deluxe Wifi AP kort, så at du ikke skal klare mer enn det der er det ingenting som tilsier ihvertfall :) Har hatt min helt oppe på 3,7 for å teste, men da var ikke dataen morsom å jobbe på :(

-Øivind-

Lenke til kommentar

Så at P5N-E kortet mitt har en max fsb på 1333(eller 333 for de som liker det tallet bedre) har ikke noen innvirkning på hva man faktisk kan kjøre? Jeg kan altså kjøre 1600-2000 på et hk med max 1333? Jeg har ikke rørt volt ennå, men kan sikkert kjøre 1.5-1.6 uten stress, cpu er iskald:)

har sitti å prøvd meg frem litt, måtte opp med NB core til 1.56v og 1733 fsb og fikk 3467mhz. Men får blåskjerm når jeg stresser den. Dette er ikke grunnet temp på cpu, eller nordbroen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...