Gå til innhold

Frilans-journalist skal ha seg speilreflekskamera:)

Anbefalte innlegg

"Mens de fleste kameraer leverer merkbart dårligere dildekvalitet desto mer man øker ISO-verdien, holder 450D seg langt mer stabil. På lavere ISO-verdier forbigås det av mange konkurrenter, men få andre kameraer leverer så jevn kvalitet over hele ISO-fjøla som 450D"

Bra denne skrivefeilen ikke hadde vært i Nord-Hordaland, for der sier enkelte vel enkelte bildo og ikke bilde (eller)..hehe..jaja.

Hva med å melde seg inn i lokal Fotoklubb, zzipp? Kanskje finnes det en i nærheten. Da vil du i såfall treffe likesinnede og lære mye.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

450 er sikkert et glimrende kamera.

Når det gjelder bruktmarkedet så er det ikke grunn for å være så veldig skeptisk. Kjøper du et 1/2 år gammelt kamera med rikelig gjenstående garanti-tid, så er du i prinsippet nesten like trygg som om du kjøper et flett nytt kamera.

Den eneste utryggheten som jeg føler i forbindelse med brukt-kjøp er selve prosessen rundt betaling/overlevering når selger bor i en annen del av landet; er det et kamera eller er det en murstein som kommer i posten!?

Lykke til med nytt kamera!

Lenke til kommentar

450D er et glimrende kamera, som mange skriver. Bildekvaliteten er helt topp, men som noen nevner kan AF være litt svakere enn på mer "seriøse" modeller. Men jeg tror ikke du som frilanser kommer til å plages nevneverdig av det.

Men jeg tok et 450D i hånden da jeg var i fotobutikk sist, og ble direkte sjokkert over grepet. Det kan man fint leve med som amatør, men til daglig arbeid ville jeg slitt litt med å trives med det. Det var enda mindre enn jeg kan huske 350D var.

Uansett ville jeg satset på et system som er kompatibelt med mediet du jobber for sitt system. Da er det mulig du får låne en lyssterk telezoom når du skal dekke idrett, for også avisen er best tjent med at du har utstyr som holder til jobben.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...