Gå til innhold

DesignPC ca13k med skjerm

Anbefalte innlegg

Hey. På tide å oppgradere litt. Skal ha en ny pc som hovedsaklig brukes til Photoshop, Dreamweaver, andre adobeprogrammer (ikke video/lyd), surfing og annet arbeid. Itillegg til selvfølgelig vanlig dagligdags bruk. Overhodet ikke interessert i spill. Men nye photoshop bruker skjermkortet til endel. Har som regel masse programmer oppe hele tiden på 2 skjermer. Jobber ikke enormt mye med kjempefiler, men det er greit å ha muligheten.

Det absolutt viktigste er at pcen føles kjappest mulig hele tiden. Derfor vil jeg bruke(kaste bort) litt ekstra penger på en velociraptor 300g. Dette er en disk jeg vil bruke i flere år og syntes det er greit nok. Til resten av lagringsplassen kan kanskje 2 disker i raid0 være ett greit alternativ.

Ram bør vel være 8gig til mitt bruk. Kommer til å kjøre vista64.

Trenger også en ny 22" kvalitetsskjerm.

Lei g15 og vil ha ett tastatur som gjerne har lave taster og kanskje er i metall. Det viktigste er at det er godt å bruke.

Ikke noen spesielle krav til støynivå, kan også overklokke om nødvendig.

Håper noen som er mer oppdatert enn meg kan komme med litt anbefaling. Gjerne personer som faktisk vet hva som er bra til photoshop.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt sammen en liten handlevogn her.

For tiden bruker jeg en Macbook Pro 2,2 Ghz med 4 Gb RAM og 128Mb GPU. Denne uken har jeg jobbet med et photoshop prosjekt, som på sin verste var nesten 1Gb stor, med over 80 lag i 9 grupper. Maskinen var litt treig ved oppstart av PS, men alle endringer ble gjort veldig fort selv på en maskin med 2,2Ghz. Bruker CS3.

Med maskinen jeg satt sammen i handlevognen vil PS CS4 kjøre utrolig mye kjappere, spesiellt på små filer. Det er ikke det mest krevende programmet, men det er bra å ha en kraftig maskin, selv om du skal kun behandle små filer, fordi enkelte filtre krever veldig mye( f.eks. gaussian blur, liquify, o.l.)

Jeg la til HP 2475w skjerm. Man får nesten ikke kvalitetskjermer til bildebehandling på 22". HP skjermen har S-IPS panel, og kalibreres utrolig bra. Tester viser at kalibrert har denne skjermen er nøyaktighet på under 0,3dE.

Lenke til kommentar

Så bra ut dette. Tror ikke jeg tar steget opp på en så dyr skjerm av to grunner. Jeg er vant til å jobbe på 2x 19" crt og tror det blir litt vel stort, og jeg designer hovedsaklig for web. Så jeg må ta hensyn til at folk har forskjellig kvalitet og lysinstillinger på skjermene sine. Derfor vil det ikke ha så enormt mye å si om min er helt perfekt kalibrert. Selvfølgelig har prisen litt å si også.

Hadde egentlig planer om å vente på i7, men såvidt jeg forstår må jeg da ha et veldig dyrt hovedkort og ddr3 ram. Noe som kommer til å fordyre veldig mye. Da er det vel kanskje likegreit å oppgradere om et år. Skjerm prisene går også stadig nedover. Så en skjermoppgradering når jeg eventuelt går over til trykt design i fremtiden er sikkert likegreit.

Har søkt mye men finner heller aldri ut om CS4 utnytter quadcore skikkelig. Vet ikke hva som er best av Intel Core 2 Duo E8500 og Intel Core 2 Quad Q6600

Er også litt lei av asus hovedkort etter å ha hatt flere på rad. Men er kanskje de som er best om dagen.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85499

Lenke til kommentar

Okey, da er den grei.

Ser at endel har problemer med P5Q kort og 8GB ram. Må da være et bra alternativ?

Grafikk kort er kanskje likegreit å få byttet til nvidia for å være sikker på at supporten i cs4 funker skikkelig.

Trenger også en bra cpu kjøler til en grei pris så jeg får utnytta klokkemulighetene.

Edit: Biostar TPower-I45 så rimelig bra ut. eller?

Endret av depex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...